سردار کارگر تشریح کرد؛

آغاز مراسم بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر از 31 اردیبهشت/ انجمن برنامه‌های گفتگو محور در صدا و سیما/ رونمایی از پروژه‌های دفاعی و تحقیقاتی

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: مراسم بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر از روز 31 اردیبهشت آغاز می‌شود و تا 4 خرداد ماه ادامه دارد و برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نشستی که به مناسبت اعلام برنامه‌های مراسم بزرگداشت سی و سومین سالروز آزادسازی خرمشهر در سالن جلسات ستاد راهیان نور برگزار شد، اظهار داشت: مراسم بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر از روز 31 اردیبهشت آغاز و تا 4 خرداد ماه ادامه دارد و برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برنامه‌های امسال با شعار ما می‌توانیم آغاز خواهد شد و در روز پنجشنبه مورخ 31 اردیبهشت همزمان با روز شهدا غبار روبی و  عطر افشانی و تجلیل از خانواده شهدا به ویژه شهدای عملیات بیت‌المقدس، سخنرانی فرماندهان ارشد نیروهای مسلح و حضور گسترده پاسداران و بسیجیان در روز جمعه مورخ اول خرداد ماه است.

سردار کارگر عنوان داشت:‌ روز شنبه 2 خرداد ماه همزمان با گرامیداشت میلاد حضرت ابوالفضل و روز جانباز برنامه‌های از جمله تجدید میثاق با امام راحل و نثار گل توسط نیروهای مسلح، تقدیر از جانبازان و ایثارگران لشکری و کشوری و تجلیل از همسران و خانواده‌های شهدا است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: روز یکشنبه مورخ 3 خرداد ماه با نام مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده و پخش مارش پیروزی رزمندگان اسلام در حماسه سوم خرداد، خاطره گویی فرماندهان دفاع مقدس در صدا و سیما، تجلیل از ایثارگران  وزارت نفت توسط این وزارتخانه، تهیه  لوح فشرده توسط مهندسان جنگ و جهاد، تجلیل از خادمان فرهنگ عمومی در حوزه ایثار توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، ساخت تندیس شهدای دفاع مقدس، رونمایی از پروژه‌های تحقیقاتی توسط وزارت دفاع، برپایی نمایشگاه لایحه‌های پنهان جنگ در 45نمایندگی خارج از کشور، همایش تبیین قدرت سایبری توسط گروه سایبری بسیج راه آهن، پیامک وصیت نامه شهدا به صورت گزیده، چاپ و رونمایی سه عنوان کتاب، تجلیل از خبرنگاران حوزه دفاعی در خبرگزاری دفاع مقدس، برگزاری 22نمایشگاه عکس و برنامه‌های متنوع دیگری تدارک دیده شده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یادآور شد:‌ روز چهارم خرداد به عنوان روز دزفول است که بیانگر مقاومت و ایثارگری افراد این خطه می‌باشد که تجلیل از شهدای دزفول و برنامه‌های متنوع فرهنگی دیگر از جمله آن است.

سردار کارگر با اشاره به برنامه‌های صدا و سیما گفت: در هفته گرامی داشت سالروز آزاد سازی خرمشهر صدا و سیما برنامه‌هایی همچون سه شب برنامه زنده در خرمشهر، پخش زنگ مقاومت و پیروزی در سوم خرداد، پخش فیلم و انیمشین دفاع مقدس، حضور در برنامه خندوانه که پیشنهاد من این است  که فرماندهان نیروهای مسلح در این برنامه حضور پیدا کنند و برنامه‌های گفتگو محور صدا و سیما از جمله آن است.

وی اظهار  داشت: شناسایی حد پیشروی ارتش بسیج و تلاش برای نشانه گذاری آن‌ها توسط بنیاد از برنامه‌هایی است که تا شروع هفته دفاع مقدس انجام خواهد شد.

وی با بیان اقبال عمومی در سفر به راهیان نور یادآور شد:‌ بیش از 5میلیون نفر از مناطق عملیاتی راهیان نور بازدید کردند که 50درصد آن‌ها با ماشین شخصی حضور پیدا کردند.

سردار کارگر در پاسخ به سوالی درباره اینکه راهیان نور به صورت فراملی برگزار شود عنوان داشت:‌ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چنین برنامه‌هایی را در نظر ندارد و فعلا در این باره نمی‌توان درباره کشور عراق قضاوت کرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ارتش بعثی عراق از یک سال قبل و از سال 58 برای تصرف خوزستان برنامه ریزی کرده بود و در شهریور 59 با انبوه نیروهای زرهی و پیاده خود خرمشهر را مورد هجمه قرار داد که با 34روز مقاومت جانانه مقابله شد و پس از آن خرمشهر به اشغال بعثیان در آمد.

وی با اشاره به اهمیت عملیات‌های دفاع مقدس از جمله ثامن الائمه، طریق القدس، فتح المبین و بیت المقدس گفت:‌ در این عملیات‌ها هزاران کیلومتر از خاک  کشورمان‌ آزاد شد و در عملیات بیت المقدس که به فرماندهی مشترک شهید سرلشکر صیاد شیرازی و سرلشکر محسن رضایی انجام شد قرارگاه‌های مشترک قدس، فتح و نشر نقش ‌آفرینی کردند و در ساعت 11 روز سوم خرداد 61 خرمشهر بازپس گرفته شد و هزاران کشته و اسیر و صدها تانک تلفات دشمن بود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان خاطر نشان کرد:‌ یکی از مهم‌ترین محاسن عملیات بیت المقدس اتحاد نیروها بود که استکبار با آزادسازی خرمشهر مایوس شد و این عملیات از نظر انتقال روحیه به رزمندگان بسیار موثر بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار