رایزنی معاونان وزرای خارجه ایران و 1+5 در وین

نشستی در چارچوب نگارش پیش نویس متن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در سطح معاونان وزرای خارجه ایران و 1+5 و کارشناسان، امروز 25 اردیبهشت‌ماه در وین اتریش برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در چارچوب نگارش پیش نویس متن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نشستی در سطح معاونان و کارشناسان امروز 25 اردیبهشت‌ماه در وین اتریش برگزار می‌شود.

گفتنی است، در راستای نگارش پیش نویس متن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نشستی در اولین روز مذاکرات در 22 اردیبهشت‌ماه در ساعت (۱۰:۳۰ صبح به وقت محلی) در  در هتل پله کوبورگ شهر وین برگزار شد.

شایان ذکر است؛ این دیدار به مدت یک ساعت در اولین روز رایزنی‌های وین  برگزار شد و برنامه ریزی برای ادامه کار به عمل آمد.

همچنین نشست کارشناسان ساعت 11:45 به وقت وین و جلسه معاونین از ساعت 14 به وقت محلی مجددا از سر گرفته شد.

دیروز  نیز رایزنی دوجانبه هیأت‌های ایران و آمریکا در سطح معاونان وزرای خارجه 2 کشور در وین برگزار شد.

سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران که روز سه شنبه در صدر هیاتی وارد وین شده است گفت: هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به نمایندگی از دیگر کشورها در این نشست حضور دارد. 

وی افزود: روز جمعه معاونان وزرای خارجه بقیه کشورها هم به این مذاکرات ملحق خواهند شد و پس از آن یک جلسه جمعی خواهیم داشت. 

عراقچی گفت: روز پنجشنبه هم ملاقات دو جانبه‌ای با مقامات آمریکایی و یک قرار ملاقات هم با هیات چینی در همان روز خواهیم داشت. 

معاون وزیر خارجه ایران با اشاره به اینکه با هیات روسیه حتما دیدار خواهیم داشت،گفت: با کشورهای اروپایی هم به صورت یکجا یا جداگانه دیدار می کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار