علی عطشانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

کارگردان سینما دربی پایتخت را پیش بینی کرد/ پرسپولیس دو بر یک پیروز می‌شود

علی عطشانی گفت: تماشای یک فیلم سینمایی در ایران به صورت خانوادگی بسیار هزینه بر خواهد بود.

علی عطشانی کارگردان سینما به مناسبت برگزاری شهرآورد پایتخت و مسابقه فوتبال بین تیم‌های "استقلال- پرسپولیس" و مقایسه استقبال از بازی فوتبال و فیلم‌های ساخته شده در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: این یک مشکل پایه‌ای است،در بسیاری از جوامع علی الخصوص در کشورهای غربی، سینما جزء جدایی ناپذیری در سبد کالای خانواده‌ها معرفی شده است، در فرهنگ این جوامع، سینما جزء تفریحات است و خانواده‌ها حداقل دو ماه یک بار برای تماشای یک فیلم به سینما می‌روند و این موضوعی است که ما در جامعه خودمان کمتر شاهد آن هستیم.

وی ادامه داد: یکی از دلایل اصلی استقبال از بازی‌های فوتبال، بحث مالی است، هزینه‌های تماشای یک فیلم در ایرن به صورت خانوادگی بسیار هزینه بر خواهد بود، دلایل عمده دیگری که باید به آن اشاره کرد مربوط به فیلم‌های ساخته شده است. فیلم‌های که دچار یک نگاه ایستایی مانند دیوار و پرده هستند. این به معنی وجود خط قرمزها نیست، چرا که این موارد وجود دارند و رعایت می‌شوند.

عطشانی تاکید کرد: منظور تمام فیلم‌هایی که به اکران می‌رسند، نیست. در این بین فیلم‌هایی وجود داشته‌اند که دیده شده، آسیب‌ شناسی شدند و در میان آن‌ها آثار درخور  توجه نیز وجود داشته‌ است.

وی در رابطه با تماشای دربی امروز گفت: با چند نفر از دوستان هنرمند به تماشای بازی می‌نشینیم، من دوستدار پرسپولیس هستم و در زمانم جوانی فوتبال بازی می‌کرد و معتقدم نتیجه بازی فردا به نفع تیم پرسپولیس خواهد بود.

وی افزود: هرکس به طور بالقوه  توانایی حضور در سینما و تلویزیون را دارد، چه فوتبالیست و چه غیر فوتبالیست و لیکن حضور فوتبالیست‌ها در عرصه‌های هنری، به دلیل شهرت آنان است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. تعدادی از دوستان آمدند و حضور در سینما و تلویزیون را تجربه کردند، اما ماندگار نبوده‌اند و همگی توانایی بالفعل کردن این توانایی را نداشتند.

عطشانی در ادامه گفت:‌ ورزش مقوله‌ای است که از منظر عمومی  دیده می‌شود، عموم مردم با آن سر و کار دارند و به طور خاص،‌ فوتبال ورزشی است که توده وسیعی از مردم به آن علاقمندند.

فوتبال مانند سیاست موضوعی است که دارای جنبه عمومی بوده و چون عمومی است، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: نتیجه بازی فردا 2 بر1 به نفع تیم پرسپولیس پیش بینی می‌کنم، از بازیکنان تیم پرسپولیس با علی کریمی، کریم باقری و حمید استیلی ارتباط نزدیکی دارم.

کارگردان فیلم سینمایی "دموکراسی در روز روشن" در پایان بیان کرد: آرزو می‌کنم فردا شاهد بازی خوبی از سوی تیم‌های استقلال- پرسپولیس باشیم و برای بازیکنان هر دو تیم آرزوی موفقیت دارم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار