مهمترین تحولات شهرداری تهران را یکجا بخوانید

مذاکره برای خروج اوین از تهران، تکذیب خروج کارگران خدماتی از مصلی و واگذاری بیمارستان ها به شهرداری تهران از جمله مهمترین اتفاقاتی بود که در هفته گذشته توجه رسانه ها را جلب کرد.

مهمترین تحولات شهرداری تهران را یکجا بخوانیدبه گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، در ابتدا به موضوع مذاکره برای خروج زندان اوین از تهران می پردازیم، محمد باقر قالیباف شهردار تهران در این باره گفت: شهرداری و قوه قضاییه برای تبدیل کردن زندان اوین به پارک عمومی در حال مذاکره هستند و امیدواریم به زودی بتوانیم این امر را اجرایی کنیم.
اما این این خبر که بگذریم حضور وزیر بهداشت در جلسه یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای شهر تهران خبرساز شده که گفته بود وضعیت سلامت شهر تهران مناسب نیست و می خواهیم بیمارستان ها را به شهرداری تهران تحویل دهیم که قالیباف در پاسخ به صحبت های وزیر بهداشت اظهار کرد: تحویل بیمارستان‌ها وظیفه ما نیست، شهرداری وظیفه کمک رسانی دارد و این کار را انجام خواهد داد.

«هتل اسپیناس هیچگونه تخلفی ندارد» در سایه هیاهوی رسانه ای به شدت به موضوعی مهم و تیتر درشت تبدیل شد. شهردار تهران با اشاره به تخلف هتل اسپیناس در منطقه 2 اظهار کرد:‌ بر اساس ماده 100 قانون بررسی‌هایی درخصوص این هتل انجام شده و به این نتیجه رسیدیم که این هتل هیچگونه تخلفی ندارد.

باغ دامپزشکی سال 95 به روی مردم باز می‌شود وعده بزرگی شهردار تهران است و می گوید: باغ دامپزشکی توسط شهرداری تهران تملک شده و این باغ و درب این باغ 13 بدر سال 95 به روی مردم باز می‌شود.

«وزارت ارشاد مسئول تعیین تکلیف قطعات هنرمندان، همکاری شهرداری تهران با وزارت جهادکشاورزی در مبارزه با سفیدبالک ها، افزایش قیمت قبور بهشت زهرا (س)» از جمه اخباری است که از حوزه خدمات شهری بر روی خروجی رسانه ها نقش بست. 

معاون خدمات و شهری شهرداری تهران با بیان اینکه وزارت ارشاد مسئول تعیین و تکلیف قطعات هنرمندان است گفت: در حال حاضر 816 هنرمند در این قطعه به خاک سپرده شده‌اند و ظرفیت قطعات هنرمندان در حال تکمیل است و برای تعدادی محدود جای دفن وجود دارد و اگر وزارت ارشاد مجوز دفن در طبقه دوم قبرها را بدهد تا سال‌های آینده این قطعه گنجایش دفن خواهد داشت و در حال حاضر توافقی هم در این خصوص در حال انجام است.

مجتبی عبداللهی همچنین با بیان اینکه قیمت قبر بهشت زهرا (س) هم اکنون 350 هزار تومان است، گفت: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، قیمت قبور در فاز یک که از قطعه یک تا 112 را شامل می‌شود، با اندک تغییر همراه خواهد بود و همچنین فاز دو از قطعه 201 تا 258 با قیمت هفت میلیون و پانصد هزار تومان تا هشت میلیون تومان می‌رسد.

اما مبارزه با حشره های سفید به نام بالک از جمله موضوعات مهم در حوزه خدمات شهری است و معاون خدمات شهری شهرداری تهران درباره همکاری و تعامل با مسئولان و کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی برای مبارزه با این حشره گفت: به همین منظور از ابتدای سال جاری کمیته ای در ارتباط با موضوع رسیدگی به آفات سفید بالک ها تشکیل شده که تاکنون جلسات زیادی در این باره نیز برگزار شده جای نگرانی نیست.

 حضور 289 شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه گل و گیاه خبری بود که مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران آن را رسانه ای کرد. علی محمد مختاری در مراسم افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه که امروز با حضور جمعی از مسئولان شهری در بوستان گفتگو برگزار شد، با بیان اینکه سرانه فضای سبز در پایتخت به ۱۵.۵ متر رسیده است، اظهار کرد: در برنامه پنج‌ ساله دوم شهرداری این رقم به ۱۸ متر افزایش می یابد.

احداث هتل خورشید در خزرشهر و موسسه مالی و اعتباری در آینده ای نزدیک خبرهای خوشی است مصطفی منتظرالمهدی مدیر عامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران به کارکنان شهرداری اعلام کرد و این اقدم را در راستای خدمات رسانی به بازنشستگان گام دانست.

انتهای پیام/
برچسب ها: شهرداری ، باغ ، مصلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار