دیدگاه کارشناسان فوتبال ایران درباره هفته پایانی لیگ چهاردهم

پس از برگزاری هفته سی‌ام مسابقات لیگ برتر چهاردهم فوتبال ایران کارشناسان به اظهار نظر پرداختند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛
 
حمید درخشان
خوشحالم  و به پرسپولیسی‌ها تبریک می‌گویم این برد را تقدیم هواداران می‌کنیم که این همه انتظار کشیدند تا از پرسپولیس نتیجه بگیرد و امیدوارم از این به بعد هم شاهد موفقیت‌های پرسپولیس باشیم.

وی ادامه داد: پرسپولیس با بازی خوب خود در مقابل استقلال توانست شایستگی‌هایش را ثابت کند در نهایت به پیروزی و کسب سه امتیاز شیرین برسد.

درخشان ادامه داد: قهرمانی در دست تراکتوری‌ها بود اما خودشان از این مهم باز ماندند و قهرمانی را تقدیم سپاهان کردند وقتی آنها  با اختلاف دو گل از حریف جلو بودند باید حفظ نتیجه می‌کردند اما به مساوی راضی شدند که این موضوع باعث شد فکر کنم قهرمان لیگ برتر بشوم.

وی اظهار داشت: همان بازیکنی را که انتقاد می‌کردند چرا به پرسپولیس آوردم مقابل استقلال درخشش خوبی داشت تنها گل پرسپولیس را به ثمر رساند به نظرم گابریل و بابک حاتمی عملکرد خوبی در لیگ برتر فوتبال ایران داشتند.

سرمربی سابق پرسپولیس خاطر نشان کرد: به نظرم  استقلال اخلاق را در این بازی باخت چون حساسیت دربی خیلی بالا است و بازیکنان باید در آرامش قرار بگیرد ولی استقلالی‌ها با درگیری‌ که بین بازیکنان ایجاد کردند هم نتیجه را واگذار کردند و هم اخلاق را من سرباز پرسپولیس هستم و توقع زیادی از این تیم ندارم و هر موقع بخواهند به این تیم کمک می‌کنم چون با جان و دل پرسپولیس را دوست دارم.

درخشان در پایان تاکید کرد: صحبت‌های مهدی دغاغله از روی کم تجربگی این بازیکن است و هیچ اشکالی ندارد و بهتر است بازیکن به جای حرف زدن توانایی‌هایش بیشتر کند اگر من با او مشکل داشتم پس چرا برانکو هم او را نیمکت نشین کرده است.

دیدگاه کارشناسان فوتبال ایران درباره هفته پایانی لیگ چهاردهم
 
شاهرخ بیانی
هم نیمه اول بازی و هم نیمه دوم بازی در اختیار استقلال بود اما به دلیل نداشتن تمرکز کافی نتوانستیم آن طور که باید توانایی‌هایمان را در زمین پیاده کنیم و روی یک گل  بد بازی را واگذار کنیم متاسفانه  در شب قبل از بازی به بازیکنان گفتیم که مراقب سانترهای پرسپولیسی‌ها روی تیر دوم دروازه باشند که روی غفلت آبی ها مغلوب این تاکتیک تیمی پرسپولیسی‌ها شدیم.

وی افزود: هشت ماه است که بازیکنان پولی دریافت نکردند  و به همین خاطر آبی پوشان تمرکز لازم را در این چند وقت نداشتند.

بیانی ادامه داد: همه دیدند که استقلال چقدر خوب فوتبال بازی کرد اما در پایان به حقش نرسید طبیعی است که قلعه‌نویی در  بعد از نشست بازی شرکت نکند او اعصابش خرد بود و هیچ قهری در رختکن نکرد.

آنالیزور استقلال خاطر نشان کرد: مسئولان باشگاه چه پولی دادن که بخواهند جریمه‌ هم کنم بکنند با این برنامه ریزی‌ها فقط می‌خواستند استقلال و پرسپولیس را نابود کنند با بی برنامگی در برنامه‌ی بازی‌ها  بازی دربی را به آخرین هفته لیگ موکول کردند و پیامد آن استقبال کم هواداران از این بازی بوددر حال حاضر تکلیف استقلال و پرسپولیس مشخص  نیست و نمی‌دانیم وضعیت ما به چه صورت خواهد بود همه چیز بعد از خصوصی سازی مشخص می‌شود.

دیدگاه کارشناسان فوتبال ایران درباره هفته پایانی لیگ چهاردهم

محمد پنجعلی
طبیعتا بردی که مقابل پرسپولیس بدست آوردیم هواداران و ما را خیلی خوشحال کرد در نیمه دوم بازی توانستیم عملکرد بهتری داشته باشیم و به گل پیروزی بخش دست یابیم البته جای تاسف دارد که این دو تیم در وسط جدول قرار دارند و به حقشان نرسیدند.

وی افزود: اتفاقات افتاده بعد از دربی مایه تاسف است و فقط شنیدم که بازیکنان استقلال درگیری با پرسپولیسی‌ها داشتند و این رویدادها اصلا به نفع فوتبال ما نیست.

محمد پنجعلی ادامه داد: اگر اتفاقات افتاده در تبریز از روی عمد باشد واقعا فوتبال ناپاکی داریم و این قشنگ نیست چون حق تراکتور بود که قهرمان لیگ شود و باید پیگیری شود که چه کسانی در این مورد دست داشتند و نتیجه را اشتباه به تراکتوری‌ها اعلام کردند، چون تراکتور با مساوی هم قهرمان لیگ برتر می‌شد اما در نهایت با عنوان نتیجه اشتباه سپاهان قهرمان لیگ شد.

دیدگاه کارشناسان فوتبال ایران درباره هفته پایانی لیگ چهاردهم
 
محمدرضا زادمهر
برخلاف تصور خیلی ها که براین عقیده بودند تماشاگران برای دیدن این بازی نمی‌روند، ولی همه شاهد حضور پررنگ تماشاگران بودند و به عقیده من تماشاگران برنده اصلی این بازی بودند.
 
وی در ادامه افزود: مسئله ای که در این دربی حائز اهمیت بود با توجه براینکه 7 بازی همزمان برگزار شد، این  تنها دربی بود که تاثیر خاصی در جدول برای دو طرف نداشت به جز اینکه تیم پرسپولیس تنها یک پله در جدول جابجا شد و صعود کرد.
 
پیشکسوت پرسپولیس در ادامه بیان داشت: بازیهای پرسپولیس و استقلال همیشه حائز اهمیت بوده و حتی وقتی این دو تیم بازی دوستانه هم برگزار کنند حساسیت خاص خود را خواهد داشت.
 
زادمهر در خصوص روند بازی تصریح داشت: پرسپولیس به نسبت بازی بهتری ارائه دارد و با استفاده از پرش و سرعت، توانست موقعیت های بهتری برای خود ایجاد کند و در نهایت نیز از موقعیت‌های ایجاد شده  استفاده لازم را برد و توانست بازنده میدان باشد.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا پیش بینی برد بازی را داشتید، بیان نمود: پیش بینی برد پرسپولیس را داشتم چرا که پرسپولیس به خاطر حضور در باشگاه‌های آسیا از انگیزه بالاتری برخوردار بود همانگونه در هفته های اخیر هم همه شاهد این موضوع بودیم ولی استقلال بخاطر دور ماندن از جام باشگاه های آسیا انگیزه زیادی نداشت.
 
زادمهر اذعان داشت:فوتبال همین است و هر تیمی که از فرصت‌هایش استفاده نماید، برنده بازی است امیدوارم هواداران هر دو تیم از تیم‌هایشان حمایت لازم را انجام دهند.
 
پیشکسوت پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا قهرمانی حق سپاهان بود بیان داشت: به نظر من جدول بهترین شاخص است و واقعا هر تیم در جایگاه خود قرار گرفت در جام حذفی ممکن است تیم ها در جای خود نباشند ولی لیگ برتر اینگونه نیست و هر تیم در جای خود قرار دارد.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: به نظرم سپاهان لیاقت قهرمانی را داشت و به هر سرمربی هم به حسین فرکی به گل محمدی و هم به منصوریان باید تبریک گفت. 

دیدگاه کارشناسان فوتبال ایران درباره هفته پایانی لیگ چهاردهم
 
صادق ورمزیار
تیم فوتبال استقلال با سیستم 4-5-1 بازی را شروع کرد. در 10 دقیقه اول بازی، پرسپولیس تا حدودی بهتر بازی کرد اما در ادامه ی نیمه اول استقلال باتمرکز بیشتر در خط میانی توانست بازی را به تعادل بکشاند و در این نیمه دو تیم دیدار پایاپایی را ارائه دادند.

وی تصریح کرد:با آغاز نیمه دوم متاسفانه قصه تکراری تعویض‌های اشتباه قلعه نویی شروع شد و آوردن بهنام برزای به جای رضا عنایتی و قرار گرفتن این بازیکن در سمت چپ خط میانی باعث از کار افتادن این منطقه شد واین موضوع عملا استقلال را 10 نفره کرد.

وی ادامه داد:دومین اشتباه سرمربی استقلال آوردن یعقوب کریمی به جای خسرو حیدری بود.

ورمزیار با اشاره به ضعف کادر فنی استقلال بیان کرد:هر چند بر روی نیمکت آبی پوشان شاهد حضور مردان با تجربه‌ای هستیم اما این تعویض‌های بد نشان می‌دهد که آن ها در کار فنی ضعیف هستند.

ورمزیار در رابطه با تک گل بازی ابراز داشت:گلی که استقلال خورد نشانه عدم تمرکز در خط دفاعی آنها بود و اگر مقداری دقت در خط دفاع وجود داشت علیپور کوتاه قامت نمی توانست دروازه استقلال را باز کند.

وی در پایان تاکید کرد:تفکرات فنی برانکو ایوانکوویچ راعامل پیروزی پرسپولیس است ومحمد نوری بهترین بازیکن زمین بود زیرا وی توانست دستورات سرمربی کروات خود را به خوبی در زمین پیاده کند و بازیکنان جوان پرسپولیس را در زمین خیلی عالی هدایت کرد.

دیدگاه کارشناسان فوتبال ایران درباره هفته پایانی لیگ چهاردهم

محمود کلهر
بازی در نیمه اول برخلاف پیش بینی ها کیقیت لازم را نداشت و باز هم استرس بازیکنان نگذاشت تا دو تیم فوتبال روانی را ارائه دهند اما در نیمه دوم هر دو تیم نشان دادند که دوست دارند تهاجمی بازی کنند که پرسپولیس با برنامه تر بازی کرد و توانست با فشار آوردن بر خط دفاعی استقلال توسط علی علیپور به گل برسد و بازی را به سود خود تمام کند.

وی در ادامه بیان کرد: بازیکنان جوان پرسپولیس در این بازی فوق العاده بودند و برگ برنده سرخ پوشان در این مسابقه محسوب می شدند.

وی تصریح کرد:استفاده برانکو ایوانکوویچ از بازیکنان جوان در دربی و همین طور تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز در بلند مدت منجر به نتیجه گیری این تیم ها می شود .

کلهر در پایان بیان کرد:به نطر من استفاده از بازیکنان جوان و سرعتی پرسپولیس در مقابل تیم فوتبال الهلال عربستان که خط دفاعی بسیار کندی دارد به سود سرخپوشانپایتخت است.

دیدگاه کارشناسان فوتبال ایران درباره هفته پایانی لیگ چهاردهم


رضا رجبی
باید عنوان کنم فوتبال بازی موقعیت‌هاست و هر تیمی که بتواند از موقعیت خود به درستی استفاده کند بدون شک برنده بازی خواهد بود.

وی در ادامه افزود: ما این همه موقعیت گل داشتیم ولی نتوانستیم از این موقعیت‌ها بهترین استفاده را بکنیم و نتیجه را واگذار کردیم.

رجبی عنوان کرد: عدم تمرکز در این 8 بازی پایانی باعث شد استقلال به اهداف خود دست پیدا نکند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم استقلال در فصل آینده بتواند به موفقیت دست یافته و هواداران را خوشحال کند.

دیدگاه کارشناسان فوتبال ایران درباره هفته پایانی لیگ چهاردهم
 
ناصر ابراهیمی
درست است بازی از لحاظ جدولی تأثیری نداشت اما چنانچه در مصاحبه‌های قبلی اعلام کرده بودم،‌ این بازی برای هواداران بود و همیشه هیجان و جذابیت خاص خود را دارد.

وی در ادامه افزود: به نظر من بازی 2 تیم متعادل بود و با توجه به این که گردش پاس‌ها در بین بازیکنان زیاد بوده، این مسئله به جذابیت دربی به لحاظ فنی افزوده بود.

ابراهیمی ادامه داد: اگر مساوی می‌شد عادلانه‌تر بود ولی این اتفاق نیفتاد. باید عنوان کنم خط هافبک هر 2 تیم عملکرد خوبی را به نمایش گذاشتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به طور کل از هر لحاظ هر 2 تیم برابر بودند ولی تیمی که گل را به ثمر می‌رساند، برنده شناخته می‌شود.

دیدگاه کارشناسان فوتبال ایران درباره هفته پایانی لیگ چهاردهم
 
رضا شاهرودی
در نیمه اول بازی پرسپولیس و استقلال بیشتر توپ در میانه‌های میدان در جریان بود و حرکت خاصی از دوتیم ندیدیم و آنها تنها آمده بودند تا بازنده این مسابقه نباشند اما در نیمه دوم بازی بسیار بهتر شد و در این نیمه پرسپولیس با استفاده از ضعف های استقلال و مشخصا بر روی ضربات ایستگاهی توانست به گل برتری برسد و در ادامه با میدان داری بازی را به سود خود تمام کرد.

وی با اشاره به موقعیت های گل پرسپولیس افزود: پرسپولیس در این دیدار موقعیت های بسیار خطرناکتری را بر روی دروازه استقلال ایجاد کرد و از تیم استقلال بازی روانتری را به نمایش گذاشت.
 
شاهرودی در رابطه با علی علیپور گلزن این بازی ابراز داشت: این بازیکن از شاگردان سابق من بوده و خوشحالم که برانکو با هوشمندی علیپور جوان را در ترکیب ثابت تیم پرسپولیس قرار داد و این بازیکن با زدن گل برتری در دربی مواب اعتماد برانکو را داد .
 
شاهرودی در ارتباط با تیم استقلال بیان داشت تیم فوتبال استقلال در هفته‌های اخر لیگ به طور کامل بهم ریخته بود و بازیکنان آنها در غالب یک تیم بازی نمی‎کردند و بیشتر به فکر نمایش‎های انفرادی بودند و همین موضوع به ضرر آبی پوشان تمام شد.

شاهرودی در پایان خاطرنشان کرد: با این پیروزی روحیه بازیکنان پرسپولیس در مقابل الهلال عالی می‎شود و امیدوارم آنها دچار غرور کاذب ناشی از دربی نشوند.

دیدگاه کارشناسان فوتبال ایران درباره هفته پایانی لیگ چهاردهم

مهدی پاشازاده
نیمه دوم تیم فوتبال استقلال هجومی آغاز کرد اما تا پشت دفاع حریف بیشتر پیش نرفت.

وی تصریح کرد:رضا عنایتی می‌توانست در پایان بازی به تیم کمک کند، زیرا تیم پرسپولیس عقب کشیده بود و آرش برهانی نیز می‌توانست از ارسال‌ها استفاده کند.
 
دیدگاه کارشناسان فوتبال ایران درباره هفته پایانی لیگ چهاردهم

فریاد شیران

پیشکسوت فوتبال گفت: از نظرقهرمانی، هردو تیم نفت و تراکتور برابر بودند ولی نفت به طور حتم شایسته قهرمانی بود.

از دست دادن جام قهرمانی از شایستگی‌های نفت نمی‌کاهدناصر فریاد شیران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، در خصوص هفته آخر بازی‌ها بیان داشت: از نظر شرایط قهرمانی هر دو تیم نفت و تراکتور مساوی بودند و امتیاز مثبتی که نفت نداشت و تراکتور نداشت، هواداران پرشور و دو آتیشه تراکتور بود.

وی ادامه داد: تیم نفت با وجود شایستگی‌هایش قهرمانی را از دست داد. این تیم شایستگی‌های فنی در سطح کلان دارد و تلفیقی از تجربه و بازیکنان جوان است و همانگونه که همه شاهد بودی، در طول فصل همه تیم های خوبرا شکست داد، از جمله استقلال و پرسپولیس و همچنین  فولاد که مدعی قهرمانی بود. ولیکن نشان دهنده آن است که این تیم به همین راحتی ساخته نشده و افرادی زحمت این تیم را متقبل شدند که هیچ وقت دیده نشده و زحماتشان به چشم نمی‌آید.

وی افزود: تیم نفت از سال 82 هم از حیثیت بازیکنان و هم  از نظر کادر فنی و مدیریتی و همچنین مالی توانست پله پله بالا رود و از لیگ باشگاه‌های تهران  تا لیگ برتر بالا بیاید و توانست سال 89 به لیگ برتر صعود کند.

فریاد شیران تصریح کرد: در لیگ برتر هم 8 سال است که حضور دارد و 3 سال است که مدعی سهمیه آسیایی است و فصل قبل نیز در همین شرایط قرار داشت که سوم شد.

وی خاطر نشان کرد: خیلی‌ها در 8 سال گذشت برای تیم نفت، زحمت کشیدند و از جمله حسین فرکی، یحیی گل محمدی و علیرضا منصوریان همه این مربیان برای تیم نفت تلاش کردند تا این تیم به بلوغ فنی و کامل برسد و در برابر هر تیمی تن به شکست ندهد و همانگونه که شاهد آن بودیم با اینکه از نظر نتیجه عقب بود ولی تونست با چند تعویض فنی به بازی برگردد و نتیجه را واگذار نکند ولی متاسفانه جام را از دست داد.

دیدگاه کارشناسان فوتبال ایران درباره هفته پایانی لیگ چهاردهم

فریاد شیران در پاسخ به این سوال که قهرمانی حق کدام تیم بود گفت: حق تیم نفت یا تراکتور بود که قهرمان  شود اما به هر حال شیرینی و تلخی فوتبال این مسائل را بوجود می‌آورد.

وی تاکید کرد: با این نتیجه، چیزی از شایستگی‌های نفت کم نمی‌شود و امیدوارم با کسب جام حذفی مقابل ذوب آهن دوستدارانش را خوشحال کند.

وی خاطر نشان کرد: خوشحالم که دوست عزیز و صمیمی‌ام حسین فرکی موفق شد و توانست تیمش را به قهرمانی برساند و از همین جا به وی تبریک می‌گویم.

فریادشیران گفت: از همین جا به تمام کسانی که به دنبال هدیه دادن تیم نفت به استان مرکزی بودند و تمام کسانی که قلبشان با این تیم نبود ولی استفاده لازم را از امکانات این تیم داشتند ، تسلیت می گویم و از تمام کسانی که به این تیم کمک کردند و مانع انتقال این تیم به استان مرکزی شدند ، به خصوص دوست خوبم عادل فردوسی پور تقدیر و تشکر می نمایم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.