به همت خانه‌ی شهریاران جوان شهرداری تهران؛

جوانان آتیه‌سازان پایتخت شدند

رییس خانه شهریاران جوان شهرداری تهران گفت: جوانان فعال در خانه شهریاران جوان در پروژه‌های شهری به مشارکت گرفته می‌شوند.

محمد ابویی، رییس خانه شهریاران جوان شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه ارتقای مشارکت مردم به ویژه جوانان یکی از موضوعات و سیاست‌های شهرداری تهران است،اظهار کرد: شهروندان با مشارکت در حوزه مدیریت شهری می‌توانند هزینه‌های خود را کاهش دهند و ما نیز این امر را در آنان نهادینه می‌کنیم تا رفتارهای شهروندی متناسبی را شاهد باشیم.

رییس خانه‌ی شهریاران جوان در خصوص تشکیل این مجموعه، افزود: با توجه به مراجعات گوناگون جوانان به شهرداری تصمیم بر این شد که بخشی از موضوعاتی را که قرار بود در شهرداری توسط یک سیستم دنبال شود به دست خود شهروندان به ویژه جوانان شهر سپرده شود.

وی ادامه داد: در این صورت عملکردها عمیق‌تر شده و از طریق خود مردم فرهنگ شهروندی در شهر نهادینه می‌شود.

ابویی مراجعات گوناگون جوانان به شهرداری تهران را مهترین عامل تشکیل خانه‌ی شهریاران جوان دانست و تأکید کرد: جوانان تمایل دارند که در حوزه‌ی مدیریت شهری مشارکت کنند ضمن اینکه در حوزه ایده ‌دارند، پروژه‌های متفاوت در سطوح مختلف کوچک و بزرگ و پیشنهادات مؤثر مراجعات بسیاری داشتیم.

وی در خصوص وظایف خانه شهریاران جوان، عنوان کرد: وظیفه شهریاران جوان جذب نخبگان و فعالین اجتماعی در سطح محلات ومناطق 22 گانه شهرداری تهران است.

رییس خانه شهریاران جوان ادامه داد: این جوانان در قالب باشگاه‌های موضوعی ساختارهای محله‌ای، برنامه‌ها و نیازهای جوانان محله یا نیازهایی که شهرداری برای مشارکت جوانان در حوزه ی مدیریت شهری دارد فعالیت می‌کنند.

ابویی، تصریح کرد: جوانان فعال در خانه شهریاران جوان در برخی پروژه‌های شهری به مشارکت گرفته می‌شوند و از ظرفیت‌ها و توان آن‌ها برای تحقق پروژه‌های شهری استفاده می شود.

رییس خانه شهریاران جوان شهرداری تهران در پایان عنوان کرد: خانه‌ی شهریاران جوان در نظر دارد در هفته جوان جشنواره جوان موفق تهرانی را در برج میلاد برگزار کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: ابوبی ، شهرداری ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار