چند واقعيت تلخ در مورد "چای"

معمای بیماری مرد56 ساله آمریکایی که به طور ناگهانی دچار بدن درد، ضعف خستگی شده براساس تشخیص پزشکان ناشی از مصرف زیاد چای بود.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ براساس تشخیص پزشکان مصرف بیش از حد چای در این فرد منجر به خستگی، ضعف ، درد بدن و نارسایی هایی در کلیه شده است.

علت اصلی این مشکل، وجود اگزالات هست که در بسیاری از غذاها یافت می شود. این ماده در آبمیوه ها، و هم چنین در اثر مصرف زیاد غذاهای حاوی اسکوربیک اسیدمانند چغندر، اسفناج، آجیل و توت فرنگی به وفور یافت می شود.

این مرد 56 ساله آمریکایی به گفته ی خود روزانه 16 لیوان چای سرد مصرف می کرده است که منجر به دریافت 1500 میلی گرم اگزالات در روز می شود در حالیکه مقدار توصیه  شده دریافت اگزالات 40 الی 50 گرم در روز است.

به گفته یکی از پزشکان مصرف بیش از حد اگزالات موجب سنگ کلیه  و هم چنین بسته شدن مجاری ادراری می شود.

شایان ذکر است در مورد ذکر شده ، براساس درمان های انجام گرفته کریستال هایی از اگزالات در کلیه این مرد دیده شده که این  عامل  باعث از بین رفتن کلیه  و بروز چنین نشانه هایی در این فرد شده است و در نهایت منجر به دیالیز این شخص شد.

گفتنی است مصرف یک  الی دو فنجان چای سرد(ice tea) در روز مشکل ساز نخواهد شد چنانچه مصرف آن بیش از حد باشد زمینه ساز بروز مشکلات در فرد است.
انتهای پیام/
برچسب ها: سکته ، چای ، بیماری ، درد ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.