گزارشی درباره مراسم های جدید تدفین اموات!

تدفین به سبک لوکس و امروزی

جمله ای که حداقل یکبار شنیده ایم، آخرش همه در یک وجب جا می‌خوابیم اما این یک وجب کوچک، داستان امروزش سیر تا پیاز با دیروز تفاوت دارد!

تاپ 1 برگزیده****تدفین به سبک لوکس و امروزیبه گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حکایت مرگ و خانه ابدی داستانی است که همه ما حداقل یکبار شنیده ایم ،آخرش همه در یک وجب می‌خوابیم، اما این یک وجب و قصه امروزیش سیر تا پیاز با دیروز تفاوت دارد که بعضی ها بابت خانه آرامششان کمترین هزینه را می‌پردازند و بعضی دیگر ساکن متری بیست و حتی چهل میلیونی آن می‌شوند.
 

مراسم  تدفینی که از صبح مزار مرحوم شروع میشود و ظهر در رستوران های لوکس و تالارهای اسم و رسم دار بالا شهر به پایان میرسد و به قولی باید در خور و مناسب آن مرحوم باشد.
 
*مراسم دف زنی و نوازندگی برای مردگان!
 
آنچه امروزه به چشم می‌خورد مراسمی مبتکرانه و پر از ایده های جذابی است که در آن مداحان دیروز جایشان را به خوانندگانی داده‌اند که " شب به گلستان تنها " و ترانه هایی از این قبیل را می خوانند و دف و تار می‌زنند و شب شعر و مراسمی امروزی و بیاد ماندنی برای حضار برگزار می‌کنند.

خواندن و پخش چند سوره از قرآن و ذکر صلوات برای روح تازه درگشته از اوجب واجبات بوده تا شاید روح آن مرحوم را قرین آرامش خود قرار دهد اما امروز با خواندن چند بیت شعر و همنوازی با دف ، تار و سازهایی از این قبیل مانوس شده است.
 
*از تاج گل های افراطی تا لباس های مشکی آنچنانی
 
وقتی صحبت از دارندگی و برازندگی و حفظ حرمت بازماندگان و مرحوم مغفور می شود باید انتظار تاج گل‌های بزرگی داشت که با ربان‌های مشکی مزین شده و در سرتاسر مراسم برای گرامی داشت مرحوم خودنمایی می‌کنند و شرکت کنندگان در مراسم قیمت های گزافی را بابت آنها پرداخت می‌کنند.
 
*تالارهایی با منوهای بسیار جذاب و متنوع
 
پرسنل هایی که با لباس های یک شکل و پارچه های مشکی که مزین تالار شده، پذیرایی مهمانانی هستند که میزبانی اصلی آن در جایی  دیگر مشغول به کار خودش است و تنها خواندن فاتحه و ذکر چند صلوات را برای آرامش روحش خواستار است.
 
*مراسم هایی که باید فکری به حال آنها کرد!
 
مردمی که هرچه ساده‌تر مشکی به تن می کردند بری دلداری بازماندگان راهی مراسم می‌شدند، سفره هایی که پای تنها نگذاشتن بازماندگان پهن می‌شد و هرکس یک گوشه آن را می‌گرفت و خانه ای که تا یک هفته اول خالی نمی ماند و هرکس جزئی از قرآن را نثار شادی روح تازه گذشته می‌کرد.به برخی مراسم های عجیب و غریب امروزی رسیده است ،حال باید خود ما فکری به حال این وضعیت بکنیم تا رفتگان ما، بیشتر دعای خیرشان را بدرقه راه ما کنند.
 
گزارش از مهسا گل محمدی

انتهای پیام/
برچسب ها: تدفین ، لوکس ، مرگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد قدیمی ثانی
۲۱:۲۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
با درود ، گزارشتون عالیه فقط مراسم ها فکر میکنم اشتباهه ! ویراستار گرامی کجایی ؟
Spain
مهرداد
۰۷:۲۶ ۰۳ خرداد ۱۳۹۴
آنان باید بدانند تا کی می توانند با پول این بدبخت ها و بیچاره ها مانور مالی بدهند و خدا در قبال این حرکتشان سکوت اختیار کند زودی جزای این اعمال بر سرشان آید.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۵۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۴
هرکه هرجور دوست داره برگزار کنه و دیگران نون بخورت. مگه ما حسودیم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۴
بالاخره سه هزار میلیارد یه جوری باید خرج بشه
Japan
اکرم
۱۶:۳۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
خدا همه رو هدایت کنه.
Japan
اکرم
۱۶:۳۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
خدا همه رو هدایت کنه.
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۵:۳۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
آخه اون آواز به چه درد اون مرده می خوره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
اگه شماهم پول بداشتیدبدترمی کردید
Iran (Islamic Republic of)
محمدمهدی رمضانی
۰۷:۳۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
من انتقاد میکنم . تو انتقاد میکنی . پس کی درستش کنه , به من و شما چه ارتباطی داره که فلانی خرج کفن و دفن مرده اش میکنه , من اندازه وسعم برام خرج کنند . بله . من هم قبول دارم اون کسی که میلیونی براش خرج میشه تا روز محشر باید حساب پس بده که از کجا آورده .... هر که بامش بیش برفش بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۸:۰۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
یکی بعد از مرگش میلیارد خرج میشود
دیگری برای هزار تومن نان میمیرد ...
عجب حکایتی است این تقسیم پول ها ...
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۳:۵۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
قبرهای چندصدملیونی بهشت زهرااین جورمراسم راهم می طلبد.
-
زابل
۱۸:۴۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
ب كجا چنين شتابان...!!!
Iran (Islamic Republic of)
دریا
۱۶:۳۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
نوشتید باید خود ما فکری کنیم...شما به عنوان یک رسانه باید بگید چه فکری کنیم...شما باید اسیب شناسانه برخورد کنید...اینکه صرفا بگید چنین چیزی وجود داره که کافی نیست...راه حل بدبد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
باعث تاسف کاش فقط درصدی از این همه خرجهای الکی صرف شاد کردن کودکان سرطانی بشه
Germany
داود
۱۲:۲۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
وقتي براي پولي زحمت نكشيده باشي بايد هم اين گونه خرج شود.كاش از صاحبان اين گونه مجالس بپرسيد حاضرند چقدر در راه خدا انفاق كنند؟
آخرین اخبار