افسردگی خطر سکته را افزایش میدهد

مطالعات نشان می هداحتمال سكته مغزی در افرادی كه مدت های طولانی افسردگی را تجربه می كنند، دو برابر دیگران است.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از مهر، افسردگی طولانی مدت ممکن است خطر ابتلا به سکته مغزی را در ميان بزرگسالان دو برابر افزايش دهد، اين در حالي است كه به گفته دانشمندان حتي در صورت از بين رفتن علائم افسردگي، همچنان خطر سكته وجود دارد. 

مطالعات پيشين نشان داده است که افسردگی با خطر ابتلا به فشار خون بالا، ناهنجاری های سیستم عصبی خودمختار و افزايش پاسخ های التهابی همراه است.

بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله انجمن قلب آمریکا، افسردگی طولاني مدت ممکن است خطر سکته مغزی در بزرگسالان را بیش از دو برابر افزايش دهد. خطر سکته مغزی حتی پس از رفع علائم افسردگی، همچنان باقي مي ماند. 

بر اين اساس دانشمندان مطالعاتي را بر روي ١٦١٧٨ شركت كننده (با سنين ٥٠ سال به بالا) انجام دادند. هر دو سال يكبار، از سال ١٩٩٨ تا ٢٠١٠، مصاحبه هايي با اين افراد در خصوص علائم افسردگي، سابقه سكته و عوامل خطر سكته انجام شد.

طبق مصاحبه هاي دانشمندان، ١١٩٢ مورد سكته در طول ١٢ سال گزارش شد. افرادي كه علائم شديد افسردگي را در دو مصاحبه متوالي داشتند، احتمال سكته در آن ها بيش از ٢ برابر بود. افرادي كه علائم عادي افسردگي را در مصاحبه اول گزارش دادند، اما در مصاحبه دوم اين علائم را نداشتند، ريسك سكته در آن ها ٦٦ درصد بيشتر بود. 

بر طبق يافته هاي اين مطالعه، درمان، حتی اگر برای افسردگی موثر باشد، ممکن است نتايج مثبت فوری برای خطر سکته مغزی نداشته باشد. محققان همچنین نشان دادند که تاثير كاهش افسردگی ممکن است بر زنان نسبت به مردان قوی تر باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: افسردگی ، سکته ، علائم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
به نظر من افسردگی و اضطراب بد ترین درده ای روی کره زمین هستند