معاون وزیر جهاد کشاورزی؛

در تمامی زمینه ها از اقتصادی تا اجتماعی در کشور ثبات برقرار است

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: امروز شاهد برقراری ثبات در تمامی زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، روانی و اقتصادی در کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، کرمعلی قندالی در همایش سران و معتمدین عشایر سیستان و بلوچستان در شهرستان خاش با بیان اینکه دولت تدبیر و امید گره از بسیاری از مشکلات مختلف به‌ویژه عشایری برداشته است افزود: بعد از چند سال به اغما رفتن شورای ملی عشایر در تاریخ 20 بهمن سال 93 شاهد احیای آن بودیم، در این راستا آموزش و پرورش موظف شد یک طرح ویژه عشایر تصویب کند، در حوزه بهداشت و درمان و فرهنگ هم طرح‌های مورد نظر اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان عشایری تدوین چشم‌انداز ساماندهی عشایر را در سطح ملی و استانی از کارهای دولت عنوان کرد و ادامه داد: عشایر کشور سالانه 5 میلیون تومان افزایش درآمد از طریق پرورش دام خواهند داشت.

وی با بیان اینکه بیمه دام در این استان با توجه به خشکسالی‌ها و شرایط اقلیمی آن به‌عنوان یک راهبرد مورد توجه قرار دارد، تاکید کرد: عشایر باید بر بیمه دام بیش از پیش توجه داشته باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان هم در این همایش با اشاره به زحمات عشایر برای پرورش دام در کشور گفت: معاونت برنامه‌ریزی استانداری باید صدای عشایر منطقه باشد و نگذارد حق آنها تضییع شود، شرط همدلی و همزبانی، شنیدن صدای اقشار مختلف مردم بدون تبعیض و تفاوت است.

هاشمی افزود: 5 میلیارد تومان اعتبار برای برطرف کردن مشکلات عشایری سیستان و بلوچستان اختصاص می‌یابد و سازمان عشایری نیز متعهد شد به همین میزان اعتبار به امور عشایری استان اختصاص دهد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.