کواکبیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

استانی شدن انتخابات، باعث تقویت رقابت‌ها در سطح ملی می‌شود

دبیر کل حزب مردم سالاری گفت: طرح استانی شدن انتخابات، باعث جلوگیری از خرید و فروش آرا و کاهش اختلافات درون استان‎‌ها خواهد شد.

استانی شدن انتخابات سبب تشدید رقابت‌ها در سطح ملی می‌شود"مصطفی کواکبیان" دبیرکل حزب مردم سالاری در گفت‌‌ و گو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات گفت: ابتدا باید منتظر ماند و دید که آیا جزئیات این طرح در مجلس به تصویب می‌رسد یا نه، چرا که معادله‌های بسیاری می‌تواند روند این بحث را تغییر دهد.

وی با اشاره به مزایای استانی شدن انتخابات ادامه داد: این طرح سبب تقویت رقابت‌ها در سطح ملی شده و همچنین سطح مشارکت مردم در انتخابات را بالا می‌برد.

کواکبیان، مزیت دیگرِ طرح استانی شدن انتخابات را کلان‌نگری نمایندگان مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: طرح استانی شدن انتخابات سبب جلوگیری از خرید و فروش آرا و  کاهش اختلافات در استان‎‌ها خواهد شد.

دبیرکل حزب مردم سالاری در پاسخ به سوالی درباره ارتباط میان استانی شدن انتخابات و ورود پولهای کثیف به جریان این رخداد سیاسی تصریح کرد: پول‌های کثیف از طریق اشخاص خارج از احزاب به انتخابات ورود می‌کند اما اگر احزاب مستقل باشند و بر فعالیت مالی آنها نظارت بیشتری صورت گیرد، مشکلی پیش نخواهد آمد.


شایان ذکر است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز چهارشنبه (دوم اردیبهشت ماه۹۴) کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس را مورد بحث و بررسی قرار داده و آن را با ۱۴۹ رأی موافق تصویب کردند.

بر اساس طرح استانی شدن انتخابات مجلس، نامزدهای انتخاباتی باید از حوزه انتخابیه خود حداقل ۱۵ درصد آرا را به دست آورند، در صورت تحقق این موضوع، آرای آن‌ها در کل استان با سایر نامزد‌ها مقایسه می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار