آخوندی عنوان کرد

نوسازی تمام خطوط فرسوده ریلی/ ارتقای نظام کنترل راه آهن و سیستم علائمی

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران از نوسازی واگن‌های فرسوده ریلی خبر داد و گفت: در شش سال آینده نیازمند 25 میلیارد دلار هستیم.

نوسازی تمام خطوط فرسوده ریلی/ ارتقای نظام کنترل راه آهن و سیستم علائمیبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عباس آخوندی در جمع خبرنگارن با اشاره به اینکه برای رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز سال 1400 گفت: بیش از 20 هزار کیلومتر خط آهن تا سال 1414 احداث شود .

وی در ادامه افزود: 20 هزار واگن باری و 2 هزار و 500 واگن مسافری و 750 دستگاه لوکوموتیو باید اضافه شود و سیستم علائمی و همچنین نظام کنترل راه آهن باید ارتقا یابد.

وی در ادامه افزود: مبادی ورودی کلان‌شهرهای کشور باید به 4 خط ریلی متصل شود و برخی محورها باید برای افزایش ظرفیت بار دو خطه شود.

آخوندی اظهار داشت: خطوط فرسوده نیز باید نوسازی شود که همه این موارد در برنامه نوسازی سند حمل ونقل ریلی  که برای سال آینده بوده است ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: در شش سال آینده حدود 25 میلیارد دلار نیازمند سرمایه‌گذاری ملی هستیم که سالانه 3.5 میلیارد دلار می‌شود.

وی اظهار داشت: البته راه‌‌آن نیاز به فضای کسب و کار خوب دارد و البته نیازمند تأمین مالی و تجارت مناسب است.

آخوندی در ادامه توضیح داد: در این نمایشگاه 150 شرکت داخلی و 20 شرکت خارجی حضور دارند وهمچین اجلاس افتتاحیه راه‌آهن اکو را نیز در برنامه داریم.

آخوندی در ادامه در خصوص حساب امانی مسکن گفت: پیش فروش‌های که در ایران انجام می‌شود ولی کالایی را برای آینده پیش فروش می‌کند از جمله مسکن و خودرو چون خریدار امکان نظارت بر کالا را ندارد باید یک سیستم امانی ایجاد شود که در این صورت بانک امانتدار خریداران می‌شود و بر فرآیند تولید نظارت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بسته به فرآیند تولید به پیش‌فروشندگان مبالغی را واگذار می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار