فرهنگی در نطق میان دستور مطرح کرد

پیگیری حواشی بازی تراکتور و نفت از طریق ظرفیت‌های مجلس

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: درباره حواشی بازی تراکتورسازی و نفت سوالی به هیئت رئیسه تقدیم شده و مجلس از سایر ظرفیت‌های خود برای پیگیری این موضوع استفاده خواهد کرد.

نتیجه بازی تراکتور و نفت را از طریق ظرفیت‌های مجلس پیگیری خواهیم کرد
به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در جلسه علنی امروز یکشنبه (27 اردیبهشت ماه) در  نطق میان دستور خود گفت: در روز پایانی مسابقات لیگ برتر فوتبال در روز جمعه 25 اردیبهشت ماه شرایطی در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز به وجود آمد و در نتیجه نهایی جابجایی‌هایی صورت گرفت که باعث ابهامات و دلخوری‌های گسترده‌ای شد، در این خصوص تذکر و سوالی به هیئت رئیسه تقدیم شده و از سایر ظرفیت‌های مجلس شورای اسلامی نیز برای پیگیری این موضوع استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: داوری مسابقه تراکتور و نفت جای تأمل فراوان داشت. داوری که سابقه مناسبی در رفتار با تیم تراکتورسازی نداشته و شائبه‌های زیادی را پدید می آورد، برای این بازی مهم را تصمیم درستی نمی‌دانیم که در جریان بازی نیز خود را نشان داد.

فرهنگی تصریح کرد: اخراج یکی از بازیکنان مؤثر تیم تراکتورسازی حداقل شائبه برنامه‌ریزی از پیش را تداعی می‌کند، این موضوع و سایر اتفاقات همه مطلعان از ساز و کارهای ورزشی را آزرده خاطر کرد.

این نماینده مجلس نهم تاکید کرد: اطلاع‌رسانی ناصحیح و قطع ارتباط عمومی ورزشگاه که مؤید جنگ روانی موثری است که در نحوه پیگیری بازی نیز تأثیر گذاشت به طور جد قابل پیگیری است.

وی ادامه داد: ضمن تشکر از تماشاگران تبریزی که رفتار متین و قابل قبولی از خود را نشان دادند، یادآوری می‌کنم که برخی اخبار و اطلاعات نادرست نیز در فضای مجازی به طور گسترده‌ای منتشر می‌شود و اخبار مربوط به ترک استادیوم از سوی رئیس فدراسیون و اخبار مشابه صحت ندارد و وی تا پایان بازی در ورزشگاه حضور داشت.

نماینده مردم تبریز در مجلس یادآور شد: یکی از امور تأسف‌آوری که بر خلاف مصالح عمومی در برخی از فضاهای عمومی مطرح می‌شود و متأسفانه مقامات مسئول از جمله مسئولان اطلاعاتی کشور نسبت به آن حساسیت و اهتمام لازم را ندارند، پراکندن نفرت قومی در میان مردم است.

فرهنگی ادامه داد: با مسائل و حساسیت‌های واقعی جامعه مانند همین موضوع درست برخورد نمی‌شود و با احساسات مردم بعضا افرادی که انگیزه‌های خاصی ندارند برخورد می‌شود و با کسانی که توهین به اقوام را در دستور کار خود دارند برخورد لازم صورت نمی‌گیرد.به عنوان مثال توجه نهادهای اطلاعاتی را اقدامات توهین‌آمیزی که قبل از مسابقه استقلال و تراکتورسازی در بعضی فضاها منتشر شد، جلب می‌کنم که آیا نهادهای مسئول عاملان اصلی آن را پیدا کردند؟ نتیجه اقدامات‌شان چه بوده است؟

این نماینده مجلس تاکید کرد: به مناسبت مسابقه فوتبال کینه و نفرت میان فارسی زبانان و دیگران توسط برخی عالمانه و عامدانه و توسط برخی از روی احساسات رایج شده است، مسابقات ورزشی ورزش هستند نه فعالیت سیاسی، حزبی و قومی و نظایر آن؛ هم مدیران ذی‌ربط ورزشی و هم عموم جامعه سعی کنند با رعایت ساز و کارهای ورزشی موضوعات را پیگیری کنند تا باعث سوءتفاهمات ملی و سرخوردگی‌های اجتماعی نشویم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به سفر هیئت دولت به استان آذربایجان شرقی از مسئولان اجرایی کشور  و استان انتظار داریم که اولویت‌های مورد نظر مردم استان را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار