معاون دبیر کل اکو عنوان کرد

افزایش همکاری‌های ایران با کشورهای عضو اکو در بخش ریلی

حائری مارشالی اغلو از افزایش 9 درصدی کل پول راه آهن از سال گذشته تا کنون خبر داد و گفت: در بخش حمل و نقل ریلی، ایران همکاری‌های گسترده‌ای با کشورهای عضو اکو داشته است.

افزایش همکاری‌های ایران با کشورهای عضو اکو در بخش ریلیبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حائری مارشالی اغلو در دوازدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌های عضو اکو بااشاره به اینکه 450 میلیون نفر جمعیت در کشورهای عضو اکو سکونت دارند، گفت: کل طول راه‌آهن از سال گذشته تا کنون 9 درصد افزایش یافته و امیدوار هستیم در مقاسیه با سال 2002 این مقدار 36 درصد رشد پیدا کند.

وی با  بیان به اینکه اغلب کشورهای عضو در زمینه تجارت رشد قابل توجهی داشته‌اند گفت: در آخرین جلسه روسای راه‌آهن‌های اکو عنوان شد که حجم تجارت ایران و ترکیه 2 میلیارد دلار آمریکا است که باید در این عرصه سیستم ریلی توسعه یابد.

وی اظهار داشت: روابط کاری که در سال 2014 بین ایران و ترکمنستان و ترکیه بود در زمینه کریدور شمال و جنوب می‌تواند ارتباط بیشتری میان کشورها به وجود آوریم.

حائری مارشالی اغلو با اشاره به اینکه از همکاری سایر کشورها در این زمینه استقبال می‌کنیم در راه آهن غرب آستارای آذربایجان و آستارای ایران اقدامات بسیار خوبی انجام شده است، افزود: ما می‌توانیم جنوب قاره آسیا را به اروپای شمالی متصل کنیم.

وی با بیان اینکه اقدامات عمرانی قطار قزوین- رشت در حال انجام است گفت: هیئتی از فنلاند و روسیه برای بازدید از این پروژه دعوت شده است.

معاون دبیر کل اکو اظهار داشت: دولت افغانستان در حال انجام مطالعه برای اتصال ریلی به غرب اروپا است و قسمت ریلی ایران انتخاب شده و در حال انجام طرح‌های مطالعاتی هستیم.

وی با اشاره به اینکه با کشور پاکستان برای افزایش فعالیت همکاری‌های خود را آغاز کرده‌ایم گفت: در ارتباط با اجرای شبکه راه‌آهن‌های  مختلف تقاضای همکاری داریم تا روش‌های مختلف فاینال کردند گسترش یابد و ما نیز در زمینه گسترش بانک تجارت اکو برای توسعه زیر ساخت‌های ریلی تلاش می‌کنیم و از اعضا می‌خواهیم در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند.

معاون دبیر کل اکو از همکاری بیشتر ترکیه برای حمایت از بخش خصوصی خبر داد و گفت: لازم است از بخش خصوصی برای همکاری‌های بیشتر امکانات لازم را فراهم کنیم.

وی یادآور شد: درادامه این کریدورها تلاش از سوی کشورهای عضو انجام شده است تا حلقه‌های مفقوده را تکمیل کنند.

حائری مارشالی اغلو به همکاری ریلی کشورهای ترکمنستان و افغانستان با ایران اظهار کرد و گفت: در کریدور شرق – غرب 5 هزار و 872 کانتینر مختلف از طریق ترکیه قرقیزستان تاجیکستان و ازبکستان تردد کرده‌اند و می‌توان برای توسعه ترانزیت از هر دو کریدور استفاده کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: راه ، شهرسازی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار