رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد:

برنامه سازمان بورس برای راه‌اندازی بورس ارز/ معامله سکه در بازار آتی سکه

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از برنامه سازمان بورس برای راه‌اندازی بورس ارز خبر داد و گفت: این بورس در غالب بورس جدید و یا استفاده از ظرفیت بورس فعلی در بازه‌های زمانی 3، 6 و یا 9 ماه انجام معاملات خواهد کرد.

برنامه ی سازمان بورس برای راه‌اندازی بورس ارز/  معامله ی سکه در بازار آتیه سکهبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمد فطانت رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار امروز در پنل اصلاح نظام مالی همایش همدلی و همزبانی رونق اقتصادی و اشتغال گفت: با ایجاد بازار آتی سکه حجم بالایی از سکه مورد معامله قرار خواهد گرفت و این در حالی است که با راه‌اندازی بازار برای بازه زمانی 6 تا 9 ماه خرید و فروش سکه انجام می‌شود و تا کنون نیز حجم مناسبی از سکه خرید و فروش شده است.

وی افزود: حاصل ضرب دو عامل نرخ جهانی انس طلا و دلار در این خرید و فروش ها پوشش داده می‌شود که بانکها و صرافی ها میتوانند در ایجاد آن کمک نمایند.

فطانت از برنامه‌ سازمان بورس برای راه اندازی بورس ارز خبر داد و گفت: این بورس در غالب بورسی جدید و با استفاده از ظرفیت بورس فعلی خواهد بود که در بازهای زمانی 3 ، 6 و 9 ماهه معاملات را انجان می‌دهد.

به گفته‌ رئیس سازمان بورس و بهادار، اوراق آتیه مشتقیه ارزی طراحی شده و نکات اصلی آن مورد بررسی قرار گرفته و امکان انتشار آن نیز فراهم شده است ضمن اینکه با انتشار از ظرفیت بازار در جهت آرامش و اطمینان‌دهی به صاحبان صنایع گام بر می‌داریم.

وی تاکید کرد: تلاش ما بر این است که صاحبان صنایع بر تولید متمرکز شوند و نوسانات نرخ ارز را به بازار بسپارند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: راه‌اندازی نظام پوشش نرخ ارز در غالب معاملات آتی فرصتی است که قابلیت انجام آن به لحاظ نرم افزاری وجود دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اوراق ، نرخ ، طلا ، بورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار