مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛پرسپولیس 1 - 0 الهلال

جنبه عربستانی ها در آزادی فقط 90 دقیقه دوام داشت/نیمه دیگر راه صعود پرسپولیس در عربستان

دیدار تیمهای پرسپولیس و الهلال از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با پیروزی یک بر صفر نماینده ایران پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران  دیدار تیمهای پرسپولیس و الهلال از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با پیروزی یک بر صفر نماینده ایران پایان یافت.
 
گزارش دیدار؛


داور: ناگور امیر بن نور محمد (مالزی) به عالیشاه (64) مکانی (80) اخطار داد.

ترکیب پرسپولیس:

سوشا مکانی ـ علیرضا نورمحمدی، مایکل اومانیا، بابک حاتمی، حمید علی‌عسگری ـ امید عالیشاه، هادی نوروزی، احمد نوراللهی، محمد نوری ـ مهدی طارمی و علی‌پور

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

ترکیب الهلال:

خالد شراهیل، عبدالله الدوساری، یاسر الشمرانی، سلمان الفرج، سعود کریری، یوسف السالمی، کواک تائهوآ، نواف العبید، دیاگو، سالم الدوساری و محمد یاسر

سرمربی: دونیس

*حضور بیش از 100 هزار تماشاگر در آزادی



استادیوم آزادی لحظاتی قبل از آغاز بازی پر شد و حدود 30 هزار هوادار نیز پشت درب‌های بسته ماندند.

دقایق حساس:

دقیقه 3: اولین خطر با همکاری خط حمله سرعتی پرسپولیس شکل گرفت که در نهایت این علیپور بود که با بی دقتی آن را از دست داد.

دقیقه 8: ارسال هادی نوروزی از سمت چپ از روی ضربه ایستگاهی بی هدف به بیرون رفت و پرسپولیس از این فرصت نتوانست استفاده کند.

دقیقه 10: درحالی که پرسپولیسی ها اعتقاد داشتند ضربه طارمی بعد از برخورد به مدافع الهلال به بیرون رفته داور ضربه کنار دروازه اعلام کرد تا خلید شراهیل بازی را زیر اعتراض بازیکنان سرخپوش به داور آغاز کند.

دقیقه 18: روی حرکت عالیشاه و علیپور، این مهاجم گلزن پرسپولیس در دربی بود که فرصت خوبی برای ضربه دروازه به دست آورد که توپش با اختلاف به بیرون رفت.

*از کادر فنی تیم ملی، افشین پیروانی و مارکار آقاجانیان در ورزشگاه حضور دارند و بازیکنان پرسپولیس را زیرنظر گرفته اند.

دقیقه 25: حرکت بازیکنان الهلال از سمت راست دفاع پرسپولیس و ارسال یوسف السالمی به داخل شش قدم با حضور به موقع سوشا مکانی بی اثر ماند.

دقیقه 28: حرکت سه بازیکن الهلال به درون محوطه جریمه پرسپولیس در نهایت با ضربه سالم الدوساری وارد دروازه شد که داور دوم این دیدار با بالا بردن پرچم خود این گل را آفساید اعلام کرد. بازیکنان الهلال و کادرفنی این تیم به شدت به این رای اعتراض داشتند و بازی دقایقی به این دلیل با وقفه مواجه شد.

دقیقه 32: حرکت نوراللهی پشت محوطه جریمه با ضربه بی دقت و البته کم اثر این بازیکن همراه بود که توپ به راحتی در اختیار دروازه الهلال قرار گرفت.

دقیقه 33: حرکت امید عالیشاه به قلب خط دفاعی الهلال با خطای سلمان الفرج همراه بود که داور به این بازیکن کارت زرد نشان داد.

دقیقه 43: بهترین فرصت برای گلزنی را هادی نوروزی روی اشتباه مدافع الهلال از دست داد. محمد یاسر در زدن توپ با سر به قصد پاس به دروازه بان تیمش ناکام ماند تا هادی نوروزی ضربه اش را به شکلی آرام بزند و البته توپ در اختیار خلید شراهیل قرار گرفت.

دقیقه 44: شوت یوسف السالمی را سوشا مکانی به قصد مهار به کرنر فرستاد.

دقیقه 1+45: هادی نوروزی آخرین فرصت این تیم روی ضربه کرنر را به دست آورد و ارسال این بازیکن با ضربه سر علیرضا نورمحمدی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقایق 45 تا 50: دو تیم نیمه دوم را پر اشتباه آغاز کردند به نوعی که تعداد پاس های دو تیم به بیش از 5 پاس نمی رسید و البته یک بار الهلال روی ارسال دروازه سوشا را تهدید کرد که با دخالت علی عسگری توپ دفع شد.

دقیقه 52: نواف العبید درون محوطه جریمه صاحب فرصت شد که زودتر از او سوشا مکانی توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه 53: هادی نوروزی از گوشه محوطه جریمه دروازه الهلال را با شوتی محکم نشانه رفت گلر این تیم آن را دفع کرد.

دقیقه 56: ضربه عالیشاه از درون محوطه جریمه روی پاس هادی نوروزی با برخورد به مدافع الهلال روی تور بالای دروازه این تیم فرود آمد.

دقیقه 57: کرنر ارسالی هادی نوروزی را محمد نوری به سمت دروازه با ضربه سر نواخت که با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه 58: دیاگو روی اشتباه مدافعان پرسپولیس با دروازه بان پرسپولیس تک به تک شد که ضربه او را سوشا مکانی به خوبی دفع کرد و در ادامه مدافعان این تیم توپ را از محوطه جریمه دور کردند.

دقیقه 59: محمد نوری فرصت خوب شوتی خود را با ضربه ای بی دقت به بیرون زد.



دقیقه 66: حرکت مهاجم الهلال درون محوطه جریمه و ارسال زمینی او به محوطه شش قدم را سوشا مکانی به خوبی دفع کرد.

دقیقه 69: شوت از پشت محوطه جریمه توسط نواف العبید را سوشا مکانی جمع کرد و تا این فرصت از سوی الهلالی ها از دست برود.

دقیقه 80: سوشا مکانی توپ عمقی هافبک های الهلال به قصد دروازه پرسپولیس را بیرون از محوطه جریمه زد که داور این دیدار با علامت کمک داور، خطای دروازه بان پرسپولیس را اعلام کرد و یک کارت زرد هم به او نشان داد.

دقیقه 82: ضربه ایستگاهی به دست آمده را نواف العبید به سمت دروازه نواخت که سوشا مکانی با واکنشی خوب آن را کرنر زد.

دقیقه 83: بازیکنان الهلال به قصد ارسال کرنر به سمت توپ رفت که طرفداران پرسپولیس که از داوری این دیدار ناراضی بودند مانع از ضربه زنی بازیکن الهلال شدند و بازی را به وقفه انداختند.

دقیقه 86: مهدی طارمی می توانست با ضربه مناسب استادیوم آزادی را به حالت انفجار در بیاورد که از این ارسال عمقی استفاده نکرد و به بدترین نحو ضربه اش را به بیرون زد.

دقیقه 88: سلمان الفرج که در نیمه اول یک کارت زرد دریافت کرده بود با دخالت در ضد حمله پرسپولیس و خطا روی طارمی کارت زرد دوم را دریافت کرد تا از زمین بازی توسط ناگور امیر نور اخراج شود.



گل:
پرسپولیس یک الهلال صفر (دقیقه 1+90: گل به خودی دیاگو): روی اشتباه مدافع الهلال، عالیشاه به زحمت توپ را در گوشه خط اوت به طارمی رساند و پاس عرضی این بازیکن درون محوطه جریمه با اشتباه مدافع این تیم گل برتری پرسپولیس را رقم زد.





** مهدی طارمی به عنوان بازیکن برتر مسابقه پرسپولیس و الهلال عربستان در مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا انتخاب شد.

**امید عالیشاه و سوشا مکانی در دیدار دور رفت پرسپولیس مقابل الهلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا که کارت زرد دریافت کردند.

با توجه به اینکه این دو بازیکن در مرحله گروهی هم کارت زرد گرفته بودند این شائبه به وجود آمد که آنها از دیدار برگشت محروم شدند.

 اما به گفته منابع آگاه  براساس بند دوم ماده 70 آیین‌نامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با صراحت اعلام شده، کارت زرد از مرحله گروهی به مرحله حذفی و از مرحله پلی‌آف به مرحله گروهی انتقال پیدا نمی‌کند.

 البته این در شرایطی است که بازیکنان فقط یک کارت زرد گرفته باشند و اگر بازیکنی با دریافت دو کارت زرد یا کارت قرمز در دیدار آخر مرحله گروهی بازی اول مرحله حذفی را از دست داده باشد، این محرومیت پابرجا می‌ماند.


گفتگوها؛

نژادفلاح :پاداش بازیکنان بلافاصله پرداخت می شود


محمدحسین نژادفلاح قائم مقام باشگاه پرسپولیس پس از برتری پرسپولیس برابر الهلال گفت: خوشحالم که در دقایق آخر بازی توانستیم به پیروزی شیرینی برسیم و دل هواداران را شاد کنیم. امیدوارم در بازی برگشت هم پیروز شویم.


وی همچنین گفت: بلافاصله پاداش بازیکنان را برای این برد شیرین پرداخت می‌کنیم. پاداشی که امشب به بازیکنان می‌دهیم برابر همان پاداشی است که پس از پیروزی در داربی پرداخت کردیم.


واکنش هدایتی به برد پرسپولیس


حسین هدایتی پس از برتری یک بر صفر پرسپولیس مقابل الهلال عربستان اظهار داشت: از این بهتر نمی‌شد که تمام ایران از این برد به وجد آمدند.


طارمی: افتخار ما تماشاگران و هواداران هستند ، افتخار می کنم!

مهدی طارمی بازیکن پرسپولیس در رابطه با بازی امروز گفت: تیم الهلال تیم خوب و قدرتمندی است. بازیکنان این تیم شش سال است کنار هم بازی می کنند و نسبت به یکدیگر آشنایی خوبی دارند.

وی ادامه داد:ولی نقطه قوت پرسپولیس نیز تماشاگرانش است که خدا رو شکر تماشاگران با حضور گسترده خود ما را تنها نگذاشتند و توانستیم با تشویق های آنان الهلال را شکست دهیم.

وی ادامه داد: علاوه بر تماشاگران، بازیکنان نیز از جان مایه گذاشتند. بعد از بازی با استقلال خیلی خسته بودیم اما خود را به این مسابقه رساندیم و امیدوارم این روند ادامه یابد.

طارمی در مورد شادی پس از گل خود گفت: شادی گل من در بازی مقابل النصر عربستان ارتباطی به مسائل غیر ورزشی نداشت و فقط شادی بی حد و حصری بود که در این مرحله از لیگ قهرمانان به آن دست پیدا کردیم.حرکت من یک حرکت کاملا ورزشی بود. امیدوارم این پیروزی‌های ادامه داشته باشد.

وی اظهار داشت:باز تکرار می کنم بازی بسیار سختی بود و این شرایط را پیش‌بینی می‌کردیم. الهلال بسیار خوب بازی کرد .با اینحال خوشحالم که شرمنده هواداران نشدیم .

نورمحمدی:امیدوارم در بازی برگشت باز همه در کنار هم باشیم

نور محمدی بازیکن پرسپولیس گفت: واقعا بازی خیلی سخت بود. خیلی روی خط دفاعی ما فشار بود اما خوب دفاع کردیم و سربلند بیرون آمدیم .

وی ادامه داد:ما در نهایت دروازه را بسته نگه داشتیم و اجازه گلزنی به حریف ندادیم. این بسته ماندن دروازه خیلی به ما کمک می کند.

نورمحمدی درباره بازی برگشت گفت: برای صعود به دور بعد یک گل سرمایه کافی ای نیست . باید بازهم  به دروازه الهلال فشار بیاوریم و گلزنی کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: امیدوارم محسن بنگر به بازی برگشت برسد تا بیشتر از این از نبود بازیکن های کلیدیمان لطمه نخوریم.

نورمحمدی با تشکر از طرفداران پرسپولیس  افزود: روز خیلی خوبی در ورزشگاه آزادی داشتیم امیدوارم این یاری خدا و هواداران ادامه یابد تا بازی برگشت را هم با موفقیت پشت سر بگذاریم.

وی در ادامه افزود: بازی ریاض آخرین مسابقه فصل ماست و به هر زوری که شده باید در آن حاضر باشیم . حتی اگر شده با دعوا به مرحله بعد برویم.

نورمحمدی درباره الهلال هم گفت: آنها خیلی تیم خوبی بودند و پارسال هم به ناحق قهرمان آسیا نشدند .

وی ادامه داد: باید آنجا با تمام وجود بازی کنیم . ما سه سال پیش هم با آنها بازی کردیم ما ناامید نیستیم.

نوراللهی:الهلال سیستم عجیبی داشت

هافبک دفاعی جوان پرسپولیس گفت : خوشحالیم که در این بازی توانستیم سه امتیاز را کسب کنیم. ولی این برد پشتوانه کافی نیست. ما تمام تلاش خودمان را انجام می دهیم که بتوانیم نتیجه لازم را در بازی برگشت به دست بیاوریم.

وی افزود:آنها سیستم عجیبی داشتند و هرجا ما می خواستیم به سمت دروزاه آنها برویم چند بازیکن داشتند.

وی ادامه داد:اخراج بازیکن رقیب در پایان بازی قطعا در پیروزی ما بی تاثیر نبود و تمرکز آنها در دقایق پایانی بر هم ریخت.

وی گفت:خوشحالم که توانستیم شرمنده 100 هزار هوادار نباشیم.

بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: مطمئن باشید در ادامه هم تلاش می‌کنیم تا بهترین نتیجه را کسب کنیم می‌خواهیم در بازی برگشت الهلال را شکست دهیم و به مراحل بالاتر صعود کنیم در این راه من هم برای اثبات خودم بسیار تلاش خواهم کرد.

سوشامکانی:الهلال تیم قدرتمندی بود

دروازه بان پرسپولیس گفت:بازی خیلی سختی بود اما پایان شیرین آن یک روز خوب را برای ما در کنار اینهمه هوادار رقم زد.

او درباره داوری بحث برانگیز داور مالزیایی گفت : من نمی توانم درباره داوری بازی حرف بزنم اما خدا را شکر که بردیم . کارت زردی که ایشان به من داد درست بود .

وی ادامه داد :الهلال تیم قدرتمندی بود . این یک بازی خیلی خیلی سنگین برای ما بود . این سه امتیاز فعلا تقدیم به هواداران تا بازی برگشت . اگر بتوانیم در بازی برگشت نتیجه بگیریم کار خیلی خیلی بزرگی انجام داده ایم .

وی در ادامه اظهار داشت:خدا واقعا کمک کرد، آنها ما را تحت فشار گذاشتند، اما خوب دفاع کردیم. بازی برگشت خیلی سخت است و الهلال خیلی به پرسپولیس فشار خواهد آورد.

وی درباره گل الهلال که آفساید اعلام شد گفت: بچه ها پس از گل الهلال به سمت داور رفتند و دور او را شلوغ کردند. خوشبختانه داور از اعلام گل به نفع آنها خودداری کرد که این مساله در نتیجه تاثیرگذار بود.

بازیکنان الهلال حاضر به مصاحبه نشدند

از بین بازیکنان الهلال تنها یک بازیکن مقابل دروبین های الکاس و بی این اسپورت قرار گرفت و به انتقاد از داور بازی پرداخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۳:۱۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
واقعا دست تک تک برو بچه های با غیرت پرسپولیس درد نکنه که تا لحظه اخر برای برد جنگیدن. ان شاالله با سرمربیگری خوب برانکو صعود تو جمع 8 تیم برتر اسیا
Iran (Islamic Republic of)
فرشيد
۲۲:۱۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
فقط قرمزته
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۹:۳۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
شیر مردان ایرانی موفق باشید.
آخرین اخبار