عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو ایران:

اگر تیراژ بالا نبود، خودرو 50 درصد گران می شد

نشست خبری انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو ایران، امروز در حالی برگزار شد که به گفته اعضای این انجمن، خودروسازان داخلی چاره ای جز افزایش 10 درصدی قیمت محصولات خود ندارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛آن طور که آرش محبی نژاد، صبوری خزانه دار انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور عنوان کرد، سعی وزارت صنعت،معدن و تجارت بر این است که قیمت خودرو طی سال جاری تغییر نکند، اما با توجه به شرایط فعلی، راهی جز افزایش قیمت خودروها نیست.

اظهارات وی در شرایطی است که به گفته آرش محبی نژاد دبیر انجمن موردنظر، اگر خودروسازان تیراژ محصولات خود را طی سال گذشته افزایش نمی دادند، قیمت خودروهای تولید داخل باید تا مرز 50 درصد افزایش پیدا می کرد.

اما اعضای هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو ایران دیروز با نشست خبری خود به نوعی  اعلام موجودیت کردند، انجمنی که زیر نظر وزارت صنعت،معدن و تجارت است و به گفته اعضا، مکمل انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو به شمار می رود. بنا به گفته اعضای هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن، این انجمن طرح هایی از جمله اصلاح نظام قیمتگذاری خودرو و ساماندهی واردات را در نظر گرفته و همچنین می خواهد به نوعی در انتخاب محصول و طراحی و بازارسنجی خودروهای داخلی نقش داشته و به عبارت بهتر، در این موارد با خودروسازان مشارکت کنند.

اعضای انجمن همچنین در واکنش احتمال خرید سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس توسط ایران خودرو و سایپا، تاکید کردند که این کار به صلاح نیست، مخصوصا وقتی آنها (خودروسازان) به شرکت های قطعه ساز بدهکارند.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: تیراژ ، خودرو ، محصول ، انجمن ، سهام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار