ولایتی در مصاحبه با روزنامه السفیر:

در حمایت از دولت سوریه ثابت قدم هستیم

علی اکبر ولایتی در مصاحبه با روزنامه السفیر لبنان اعلام کرد حمایت از دولت سوریه منوط به توافق هسته ای نیست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر انقلاب در امور بین الملل و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام که به لبنان سفر کرده است در گفتگو با روزنامه السفیر اعلام کرد حمایت ایران از دولت سوریه منوط به توافق هسته ای نیست.

وی با بیان اینکه دیدگاه های ایران و آمریکا در خصوص تحولات منطقه تغییری نکرده است گفت: عربستان در یمن آتشی برپا کرد که نمی تواند آن را خاموش کند و بزودی تأثیر آن را بر امنیت خود خواهد دید. آنها اشتباه می کنند؛ اقداماتشان چه نتیجه ای در برخواهد داشت؟ یمن مقاومت می کند و این جنایت ها را مردم این کشور فراموش نخواهند کرد.

ولایتی درباره توافق هسته ای و ارتباط آن با حمایت های ایران از سوریه گفت: توافق هسته ای چه انجام شود و یا نشود، ما در حمایت از دولت سوریه ثابت قدم هستیم. وی در پاسخ به سؤالی درباره نفوذ تهران و واشینگتن در منطقه اعلام کرد: صرف نظر از مسیر مذاکرات هسته ای، نباید مسائل را با یکدیگر خلط کرد. عراق از ما درخواست کرد برای مقابله با تروریسم به این کشور کمک کنیم. حیدر عبادی، نخست وزیر عراق در دیدار اخیر خود از تهران از رهبر ایران برای حمایت از جنگ با داعش و ممانعت از سقوط بغداد تشکر کرد. ما در حمایت از دولت سوریه ثابت قدم هستیم. در لبنان ما 30 سال است از حزب الله حمایت می کنیم و این مسأله جدیدی نیست.

وی در ادامه افزود: حمایت ما از عراق بخاطر این است که یکپارچگی عراق به نفع ما و ملتهای منطقه است. حمایت ما از مقاومت در لبنان بخاطر این است که آنها همین عقیده ایران را دارند: صهیونیسم دشمن مشترک همه ما است.

ولایتی همچنین درباره بازرسی از پایگاه های نظامی در چارچوب نظارت های هسته ای اعلام کرد: رهبر ایران با این مسأله مخالفت کرده است و ما نیز به طبع آن اجازه بازرسی از این تأسیسات را نمی دهیم.


انتهای پیام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار