اپل دنیای موسیقی را متحول می‌کند

شرکت آمریکایی اپل ماه آینده از جدیدترین سرویس موسیقی خود رونمایی می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اکونومیست؛ زمانیکه اپل سهام شرکت "بیتس" را به قیمت 3 میلیارد دلار خرید، بسیاری تصور می‌کردند این یک سرمایه‌گذاری اشتباه و محکوم به شکست از سوی بزرگترین شرکت فن‌آوری جهان خواهد بود؛ اما قرار است اپل ماه آینده و در کنفرانس توسعه دهندگان جهانی، همه کاربران و منتقدان را شگفت‌زده کند.

شرکت "بیتس" در حوزه ساخت هدفون های پیشرفته و با کیفیت شهرت جهانی دارد؛ اما تولید هدفون دلیل اصلی خرید آن از سوی اپل نبود. مقامات اپل جذب سرویس صوتی و موسیقی "بیتس" شدند و دست به ریسکی 3 میلیارد دلاری زدند. اپل قصد دارد با بهره‌گیری از فن‌آوری صوتی "بیتس،" ماه آینده در کنفرانس توسعه دهندگان جهانی از سرویس جدیدی برای تلفن های همراه هوشمند خود رونمایی کند. 

اپل در این راه از حضور میلیونی کاربران انواع گوشی های آیفون بهره ‌می‌برد و با وجود دارا بودن رقیب قدرتمندی مانند "اسپوتی‌فای"؛ شانس بالاتری برای سلطه بر بازارهای جهانی خواهد داشت. 
البته اپل باید مراقب باشد به سرنوشت گوگل دچار نشود. کمیسیون اروپا ماه گذشته، گوگل را به انحصاری کردن جستجوهای اینترنتی و سوق دادن کاربران به مشاهده صفحات اختصاصی این شرکت متهم کرده بود. اگر سرویس صوتی جدید اپل نیز فقط مخصوص به ابزارهای هوشمند این شرکت باشد، هیچ بعید نیست با اعتراض مشتریان قدیمی "بیتس" مواجه شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار