افزایش خشونت‌های جنسی نیروهای امنیتی مصر

یک گروه مدافع حقوق‌بشر اعلام کرد خشونت‌های جنسی نیروهای امنیتی مصر از زمان سرنگونی "مرسی،" نخستین رئیس‌جمهور منتخب این کشور در سال 2013 افزایش یافته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، یک گروه مدافع حقوق‌بشر روز سه‌شنبه اعلام کرد خشونت‌های جنسی نیروهای امنیتی مصر از زمان سرنگونی محمد مرسی، نخستین رئیس‌جمهور منتخب این کشور در سال 2013  افزایش یافته است. 

اتحادیه بین‌المللی حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد قربانیان خشونت‌های جنسی عبارتند از اعضای سازمان‌های غیردولتی، دانشجویان، زنان و افراد دیگر.

امکان تایید صحت و سقم این ادعاها وجود ندارد. با وجود تلاش این خبرگزاری برای تماس با سخنگوی وزارت کشور و ارتش مصر برای اظهارنظر در این خصوص، چنین تماسی برقرار نشده است. 

وضعیت حقوق بشر در مصر از زمانی که عبدالفتاح السیسی، رئیس وقت ستاد مشترک ارتش این کشور محمد مرسی را در پی اعتراضات گسترده سرنگون کرد، زیرنظر گرفته شده است. 

اتحادیه بین المللی حقوق بشر در گزارش خود اعلام کرد موارد نقض حقوق بشر توسط نیروهای امنیتی مصر عبارتند از تجاوز جنسی، آزار و اذیت جنسی، بی‌حرمتی و باجگیری. 

کریم لاهیجی، رئیس اتحادیه بین المللی حقوق بشر گفت این گزارش حاکی از دست داشتن پلیس، افسران اطلاعات امنیت ملی و ارتش مصر در خشونت های جنسی است و مبتنی بر مصاحبه با قربانیان این خشونت ها، وکلای حقوقی و اعضای سازمان های غیردولتی مدافع حقوق بشر است. 

 یکی از فعالان سازمان‌های غیردولتی مدافع حقوق بشر مصر که خود را با نام اختصاری کی. معرفی کرد گفت: «ما هدف حمله ای قرار گرفتیم که رئیس اطلاعات اسکندریه فرماندهی آن را بر عهده داشت. آنها ما را وادار کردند زانو بزنیم و دستهایمان را پشت سرمان قرار دهیم و سپس ما را مورد آزار و اذیت جنسی قرار دادند و وقتی مقاومت می‌کردیم، ما را مورد ضرب و جرح قرار می‌دادند.»



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار