تاخت و تاز پیام رسان های خارجی در ایران

هر روز شاهد هجوم نرم افزارهای جدید به بازارچه های دیجیتال هستیم، اما طراحان پیام رسان ایرانی به دور از حمایت مسئولان ذی ربط از بازار رقابت جا مانده اند.

به گزارش سرویس فضای مجازی باشگاه خبرنگاران،این روزها چشمان همه ما به تلفن های همراه دوخته شده که حتی بدون توجه به موقعیت مکانی خود، تنها مشغول ارسال و دریافت پیام هستیم.

پیام رسان های موبایل به تازگی بهترین دوست ما شده اند و بیشتر کاربران ترجیح می دهند تا وقت خود را با این نرم افزارها بگذرانند.

میزان توجه به پیام رسانهای خارجی به گونه است که در یکی از فروشگاه های نرم افزاری ایران، بیش از 10 میلیون دانلود داشته اند، در حالی که هم نوع بومی آنها از ربودن دل کاربران ایرانی ناتوان بوده و تنها 200 هزار دانلود را برای یکی از مطرح ترین نرم افزارهای ایرانی می توان یافت.

با کمی پرس و جو در میان مردم علت عدم استقبال از پیام رسانهای وطنی را جویا شدیم. که نداشتن اعتماد به مشابه های ایرانی، عدم استفاده از گرافیک مطلوب ، ضعف در نحوه اطلاع رسانی و عرضه این نوع نرم افزارها از جمله موارد اشاره شده توسط کاربران ایرانی است.

برجی  مدیر گروه طراحی و اجرای یکی از نرم افزارهای پیام رسان ایرانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، علت عدم استقبال از این نوع نرم افزارها را نداشتن حامی مالی عنوان کرد و گفت: متاسفانه حمایت مطلوبی از طرف دولت به خصوص وزارت ارتباطات از پروژه طراحی و تولید پیام رسان ایرانی صورت نگرفته و همین امر موجب شده است تا در بحث تبلیغات عملکردی که مد نظر بوده را نداشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به امنیت پیام رسان ایرانی، تاکید کرد: هیچگونه فیلترینگ بر روی پیامها، تماس ها و فایل های متنی اعمال نمی شود.

نیاز این چنین پروژه های ملی به حمایت همه جانبه مسلم است اما گویا مسئولان پس از رسانه ای کردن این قبیل پروژه ها دچار مرور زمان شده و آن را فراموش می کنند.

روزگاری شبکه های اجتماعی با بیشترین کاربر آنلاین در نوع خود ابر قدرت محسوب می شدند، اما با ظهور نرم افزارهای پیام رسان موبایلی کاربران به سمت این نوع نرم افزارها مهاجرت کرده و دیگر کمتر کسی به شکل سنتی به گشت و گذار در فضای مجازی می پردازد.

بی شک در آینده ای نه چندان دور فناوری های جدید هم از راه می رسند و مقصد بعدی کاربران خواهند بود.

حال این سوال مطرح است که آیا با عدم حمایت مسئولین همچنان مردم باید منتظر شبکه های اجتماعی خارجی جدید باشند؟


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار