پوری حسینی:

برنده مزایده در صورت استعلام بانک مرکزی فردا اعلام می‌شود

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: حداکثر تا روز یکشنبه نتیجه مزایده اعلام می‌شود و امیدواریم این مزایده برنده داشته باشد.

برنده مزایده در صورت استعلام بانک مرکزی فردا اعلام می شود/امیدوارم اهلیت خریداران اثبات شودبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ رئیس سازمان خصوصی‌سازی در ادامه اظهار داشت: برای مزایده چهارم 4 پاکت ارائه شده که خوشبختانه طبق آماری که گرفتیم هر 4 شرکتی که خواهان حضور در مزایده هستند سپرده‌های خود را طبق قانون به مبلغ 8 میلیارد و 700 میلیون تومان واریز کردند.

پوری حسینی ادامه داد:در مزایده قبلی از سه شرکتی که پاکت ارائه داده بودند دو شرکت مشکل واریز سپرده داشت ولی خوشبختانه امروز هر 4 شرکت سپرده واریز کردند. جلسه سوم مزایده در دو بخش برگزار شد و پس از اینکه شرکت‌های خواهان حضور در مزایده را اعلام کردیم و بدون حضور خبرنگاران پاکت‌ها باز شد اما امروز جلسه را در یک بخش برگزار می‌کنیم تا هیچ بحثی و جود نداشته باشد. 

وی تاکید کرد: پیشنهادی که مبلغ بالاتری ارائه کرده باشد نشان‌دهنده برنده مزایده نیست بلکه پس از اعلام پیشنهادات ابتدا اهلیت شرکتی بررسی می‌شود که رقم بالاتری داده باشد. اگر آن شرکتی که رقم بالاتر ارائه کرده اهلیتش تایید نشود به سراغ بررسی اهلیت شرکت دوم می‌رویم.

پوری حسینی در مورد حضور دوباره شرکت استیل‌آذین خاطرنشان کرد: در حالی برای دومین بار شرکت استیل آذین پاکت داده که فرض ما بر این است که آنها نقص خود را برطرف کردند.

وی در ادامه جلسه با باز کردن پاکت‌های پیشنهادی گفت: شرکت سرمایه‌گذاری سمند با مبلغ 290 میلیارد و 500 هزار تومان خواهان خرید استقلال شده. اگر این شرکت که سهامی خاص است دارای سهام‌دار غالب باشد بررسی‌های لازم در مورد آن افراد هم صورت می‌گیرد.

پوری حسینی در مورد سه پاکت پیشنهادی پرسپولیس که به ترتیب در جلسه باز شد اظهار داشت: شرکت نیوان ابتکار با پیشنهاد همان مبلغ 290 میلیارد پایه، شرکت بهنام پیشرو با پیشنهاد رقم 329 میلیارد میلیارد تومان و شرکت استیل‌آذین ایرانیان با پیشنهاد رقم 336 میلیارد تومان خواهان خریداری باشگاه پرسپولیس شدند.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در ادامه اظهار داشت: امیدواریم این مزایده برنده داشته باشد. دوستان یکی دو روز تحمل کنند تا ببینیم نتیجه چطور می‌شود. به نظر می‌رسد شرکت‌های نیوان ابتکار و سرمایه‌گذاری سمند مربوط به شرکت‌های خودروسازی هستند. احتمال دارد فردا یا شنبه و حداکثر تا روز یکشنبه برندگان مزایده را اعلام کنیم. اگر اهلیت هیچ کدام از این شرکت‌ها احراز نشود قانون برای ما محدودیت نگذاشته و می‌توانیم باز هم مزایده بگذاریم. پیش از این در واگذاری برخی از شرکت‌ها 8 یا 9 بار مزایده برگزار کردیم.

وی ادامه داد:‌امیدوارم مسئولان هم اهلیت متقاضیان را تائید کنند تا بتوانیم اقدامات بعدی را به ترتیب انجام دهیم.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مورد بدهی 750 میلیاردی یکی از متقاضیان خاطرنشان کرد: ما در مزایده همیشه از شایعه و حواشی پرهیز می‌کنیم. چیزی در مورد این بدهی و معوقه نشنیده‌ام. ملاک ما بانک مرکزی است و ما از آنها استعلام می‌گیریم و سپس نتیجه را به شرکت مورد نظر اعلام می‌کنیم.

پوری‌حسینی در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر شرکت استیل‌آذین بهترین پیشنهاد را ارائه کرده و چه چیزی ممکن است اولویت را از آنها بگیرد، تصریح کرد: تنها مطلب می‌تواند عدم تائید اهلیت باشد. این شرکت در مرحله قبل نواقصی در پرونده خود داشت که به نظر می‌رسد این مرحله آنها را برطرف کرده است. شنیده‌ام 4 نفر از بازیکنان پیشکسوت پرسپولیس سهامدار این شرکت شدند که البته تمام این موارد را باید در پرونده دید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار