وزارت دفاع روسیه اعلام کرد؛

2 سرباز اسیر شده در اوکراین از نیروهای اخراجی ارتش روسیه هستند

روسیه اعلام کرده است 2 سربازی که به دست نیروهای اوکراین اسیر شده‌اند، در زمان اسارت عضو ارتش روسیه نبوده‌اند و قبلاً اخراج شده‌ بودند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از مسکو تایمز، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است 2 سرباز روسی اسیر شده در منطقه "لوهانسک" اوکراین، از جمله نیروهای سابق ارتش روسیه هستند و به صورت خودسر وارد مناطق درگیر جنگ شده‌اند.

اعلام این مطلب از سوی وزارت دفاع روسیه باعث شده برخی از فعالان سیاسی بیش از پیش بر ادعای خود مبنی بر توطئه دولت روسیه پافشاری کنند. این فعالان، روسیه را متهم کرده اند که در یک طراحی از پیش تعیین شده، نیروهای تحت امر خود را قبل از اعزام به منطقۀ "دُنباس" از ارتش اخراج کرده و سپس آنها را برای کمک به جدایی طلبان اوکراین روانه میدان نبرد می‌کند.

"ایگور کوناشنکوف،" سخنگوی وزارت دفاع روسیه، روز دوشنبه گفت: "«الکساندر الکساندروف» و «یِوگِنی یروفیِف» در تاریخ دستگیری به دست نیروهای اوکراین -- روز 17 مِه (27 اردیبهشت) 2015 -- عضو هیچ یک از نیروهای مسلح روسیه نبوده‌اند.

"دمیتری پسکف"، سخنگوی کرملین، نیز گفته است: "کاخ کرملین و وزارت دفاع تاکنون چندین مرتبه به صراحت اعلام کرده اند که این کشور هیچ نیرویی به اوکراین اعزام نکرده است."

"ولادیمیر پوتین"، رییس جمهور روسیه از آغاز درگیری ها در اوکراین بارها بر عدم حضور نیروهای نظامی و امنیتی این کشور به منطقه درگیر دنباس که شامل "دونتسک" و "لوهانسک" می‌شود، تأکید کرده است. وی همچنین ماه گذشته در برنامه تلویزیونی ویژه‌ای که به صورت سالانه در روسیه برگزار می‌شود بار دیگر بر این مسئله صحه گذارد: "من به صورت کاملاً روشن، واضح و بی‌پرده به شما می‌گویم که تاکنون هیچ نیرویی از هیچ نوعی از طرف روسیه به اوکراین اعزام نشده اند."

"آنتون گراشچنکو،" مشاور وزیر کشور اوکراین، همچنین به دولت خود پیشنهاد کرده است 2 اسیر مذکور را پس از برگزاری دادگاه، در ازای آزادی زندانیان نظامی و امنیتی اوکراینی که در بازداشت روسیه به سر می‌برند، در اختیار روسیه قرار دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: روسیه ، اوکراین ، اسیر ، سرباز ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار