نفت در هفته‌ای که سپری شد؛

آمادگی شرکت‌های خصوصی برای دریافت خوراک گازی ٢٥ سنتی/ایران پرچم دار خودروهای دوگانه سوز

آمادگی شرکت‌های خصوصی برای دریافت خوراک گازی ٢٥ سنتی، رونمایی از نخستین پایلوت فناوری ایرانی نمک‌زدایی نفت خام در کشور و امضای دومین تفاهمنامه ساخت جایگاه‌های سوخت کوچک با بخش خصوصی از مهم‌ترین خبرهای منتشر شده در حوزه صنعت نفت در طی هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ صنعت نفت و گاز و پتروشیمی یکی از ارکانهای کلیدی توسعه کشور است که توجه به آن می‌تواند عرصه را برای اشتغال‌زایی جوانان و رونق اقتصاد فراهم نماید.

ثبت نام طرح زنجیره ای تبدیل گاز به محصولات پتروشیمی (GTP/GTO and chains) اسلام آباد غرب از دوم خرداد ماه آغاز می شود.

وزیر نفت با اعلام این که بخش خصوصی آمادگی دریافت خوراک (گاز) پتروشیمی به قیمت ٢٥ سنت را دارد، گفت: آنها معتقدند شرکتهای خصولتی با این قیمت توان رقابت را ندارند و از میدان خارج می‌شوند.

معاون فناوری و امور بین الملل پژوهشگاه صنعت نفت گفت:دستیابی به دانش فنی نمک‌زداها یکی از ارکان تولید نفت محسوب می‌شود و ما آماده ورود به گام بعدی یعنی ساخت و استفاده میدانی از نمک‌زدای تمام ایرانی هستیم.

معاون پژوهشی وزارت نفت از دستور وزیر نفت برای داخلی‌سازی سه حوزه از جمله دکل‌های حفاری و واحدهای نمک‌زدایی نفت خام خبر داد.


مشاور وزیر نفت و مدیر کل اچ اس ایی وزارت نفت گفت: بر اساس مقررات، کارفرما حق دارد در هر زمان بازرسی اچ اس ایی لازم را از عملکرد پیمانکار به عمل آورد و در صورت رعایت نکردن الزامات توسط پیمانکار فعالیت آنها را در همان بخش از کارگاه متوقف کند.

عراقی گفت: شرکت ملی گاز ایران وظیفه تأمین گاز کشور را دارد که مسایل ایمنی و HSE را در اجرای پروژه‌ها با نظارت دقیق انجام دهد در صورت مشاهده خطای پیمانکاران بخشوده نمی‌شود.

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی ان جی کشور از تأسیس جایگاه‌های مینی ال ان جی در کشور خبر داد و گفت: این موضوع هم‌اکنون دردستور کار وزارت نفت است.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: هم اکنون انواع موتورهای ولتاژ بالا و ولتاژ پایین با محوریت صنعت پتروشیمی در حال جمع آوری و ساخت است.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با بیان اینکه دادگاه اتحادیه اروپا خصوصی‌بودن شرکت ملی نفت‌کش را در سال ۲۰۱۴ تأیید کرد، گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته با برداشتن تحریمها تردد کشتیهای نفتکش به بازار اروپا تسریع می‌شود.

پایلوت نمک‌زدایی الکترواستاتیک نفت خام به ظرفیت 20 بشکه در روز رونمایی شد.

فاز 11 پارس جنوبی در حالی پا به پانزده سالگی خود می‌گذارد که قرار است سفری به لندن داشته باشد تا برای خود دایه‌ای دست و پا کند و این در حالی است که هنوز ایران نسبت به کشور همسایه در برداشت از این میدان عقب است.

کار‌شناس اداره خودکفایی کالای شرکت ملی گاز با اشاره به اینکه هم‌اکنون 98 درصد کالای مورد نیاز صنعت گاز به واسطه تحریم داخلی سازی شده است، گفت: کالاهایی که کد ایرانی در وندورلیست دارند حق خرید خارجی آن‌ها را نداریم.

دومین تفاهمنامه احداث جایگاه‌های سوخت کوچک در کلانشهرها با اولویت شهر تهران، میان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و بخش خصوصی امضا شد.

با نهایی شدن قرارداد مطالعه مشترک زمین شناسی و ژئوفیزیک در تاقدیس‌های مستقل زاگرس میان مدیریت اکتشاف و سه شرکت خارجی، هزینه سرمایه‌گذاری در این تاقدیس‌ها به عهده این شرکت‌ها خواهد بود.

ساخت سکوهای اقماری فاز ١٧ و ١٨ پارس جنوبی با ظرفیت فرآورش یک میلیارد فوت مکعب گاز به شرکت تاسیسات دریایی واگذار می شود.

معاون وزیر در امور مهندسی در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری وزارت نفت و سازمان ملی استاندارد، گفت: تفاهم نفت با سازمان ملی استاندارد اقتصاد مقاومتی را تقویت می کند.

معاون وزیر نفت ایران ابراز امیدواری کرد که صادرات نفت ایران به سطوح پیش از اعمال تحریمها علیه ایران بازگردد.

بنزین مصرفی تهران در هفته منتهی به ٢٥ اردیبهشت ماه امسال، به بیش از ١٠٢ میلیون لیتر رسید.

رئیس موسسه یو آی جی پاکستان اعلام کرد که طرح ساخت خط لوله گازی ایران-پاکستان بزودی به واقعیت بدل می شود.

دومین نمایشگاه تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی، آب و برق، صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی ایران موسوم به "ایران پروژه" با رویکرد تهاتر گاز با کالا و خدمات در عشق آباد ترکمنستان برگزار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز ایران میزان ال‌پی‌جی تولیدی پالایشگاه فجر و سرخون را بالای یک میلیون تن اعلام کرد و گفت: با تمهیدات صورت گرفته این میزان به رقم یک میلیون و 500 هزار تن افزایش خواهد یافت.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی کشور با اشاره به اینکه هم اکنون روزانه 20 میلیون لیتر بنزین یورو 4 در کشور تولید می‌شود گفت: به زودی بنزین تولیدی پالایشگاه آبادان و اهواز توزیع می‌شود.

مدیر پروژه فاز ١٤ پارس جنوبی در شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی گفت: با نصب چهارمین جکت فاز ١٤ پارس جنوبی، پیشرفت بخش دریایی این فاز به ٦٠ درصد رسید.

ارتقای کیفیت پسماند تقطیر و کاهش تولید مازوت تا حدود ١٠ درصد یکی از برنامه‌های چشم‌انداز پالایشگاه تبریز تا سال ١٤٠٤ است.

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران اولویت نخست صادرات گاز را کشورهای منطقه اعلام کرد و گفت: با توجه به ذخایر عظیم گاز کشور، صادرات به کشورهای منطقه محدود نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز ایران با تأکید بر این که "طلبی از مشتریان خود نداریم" گفت: بر اساس مفاد قراردادهایی که با مشتریان خود منعقد کردیم پول محموله‌ها 30 تا 45 روز بعد از به طور کامل دریافت می‌شود.

خطوط لوله و شبکه‌های تغذیه و توزیع داخل شهر از قطر پایین‌تری نسبت به خطوط سراسری برخوردارند، برای جلوگیری از آسیب این خطوط، فشار گاز در ابتدای شهرها در ایستگاه‌های سی‌جی‌اس و تی‌بی‌اس کاهش می‌یابد.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: تاکنون، 2.5 میلیارد متر مکعب گاز به شوریجه و 1.7 میلیارد متر مکعب گاز به سراجه تزریق شده است.

صنعت نفت کشور با وجود قدمت دیرینه هنوز داده جامع و کامل در حوزه میادین نفت و گاز ندارد.

دانش فنی (دمولسیفایر ) تولید مواد تعلیق‌شکن نفتی در حوزه اهواز - آسماری واقع در مناطق نفتخیز جنوب و ابوذر در جزیره خارگ بومی سازی و تست‌های میدانی این پروژه با موفقیت انجام شد.

مصرف فرآورده‌های نفتی منطقه ساری در فروردین ماه امسال، به بیش از ٢٧٧ میلیون لیتر رسید.

عملیات قطع و وصل خط لوله ١٦ اینچ فرآورده در مرکز انتقال نفت سیدی آبادان پس از ٢٨ ساعت به پایان رسید.

شرکت ملی نفت ایران در بیانیه‌ای ضمن اعلام نگرانی نسبت به عواقب زیست محیطی سکوی شماره ١٣ پارس جنوبی، اعلام کرد: حادثه برخورد شناور نروژی به جکت سکوی شماره ١٣ پارس جنوبی، مبلغ ٣٠٠ میلیون دلار خسارت به این سکو وارد کرد.

مدیر کنسرسیوم فاز ١٣ پارس جنوبی همکاری کشورهای همسایه منطقه را برای توقیف و تحویل شناور سنگاپوری خواستار شد.

عضو انجمن سازندگان تجهیزات نفت گفت: هم‌اکنون سازندگان تجهیزات نفت به دلیل نبود نقدینگی و عدم اجرای تعهدات از طرف وزارت نفت مبنی بر تعدیل قیمت قراردادهای سازندگان، با مشکل مواجه هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار