جان بينر از راهبرد اوباما در نبرد با داعش انتقاد کرد

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از راهبرد دولت اوباما برای نبرد با داعش انتقاد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران، جان بینر در نشستی خبری به همراه شماری از سران حزب جمهوریخواه آمریکا گفت: ما در مجلس نمایندگان همچنان به دنبال اولویت های مردم آمریکا و اولویت های خودمان هستیم. هفته ی گذشته ما طرحی بسیار قوی را برای حمایت از نیروهای خود تصویب کردیم و اطمینان حاصل کردیم که کنگره و مردم آمریکا این توانایی را دارند که هرگونه توافقنامه ی احتمالی با ایرانی ها را بازنگری کند.
وی درباره ی داعش گفت: با توجه به دستاوردهای جدید داعش در رمادی، ما می دانیم که صرف داشتن امید ، راهبرد نمی شود. طرح های رئیس جمهور کارایی ندارد، اکنون زمان آن است که رئیس جمهور آمریکا یک راهبرد واقعی و فراگیر را برای شکست دادن تهدید تروریستی جاری بکار گیرد.
بینر ادامه داد: من از تلاش های نیروهای ویژه ی ما که اقدام به اجرای یک ماموریت موفقیت آمیز کردند ، تمجید می کنم . این عملیات بدون تلفات و زخمی پایان یافت. درخواست رئیس جمهور آمریکا درباره ی اختیار بکارگیری زور نظامی، درخواستی است که طی آن اختیارات وی در مقایسه با اختیارات امروزش کمتر خواهد شد. به نظر من با توجه به نبردی که ما در آن قرار داریم این کار غیر مسئولانه است. به همین علت است که رئیس جمهور آمریکا باید درخواست مربوط به اختیارات بکارگیری زور نظامی را پس بگیرد. ما هیچ راهبردی نداریم. اکنون به مدت دو سال است که من از رئیس جمهور خواسته ام که یک راهبرد فراگیر برای این تهدید تروریستی فزاینده تدوین کند. ما چنین راهبردی نداریم. واقعیت این است که این تهدید سریع تر از آن چیزی رشد می کند که ما و همپیمانان ما بتوانیم جلوی آن را بگیریم .
برچسب ها: جان بینر ، اوباما ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار