عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

لغو تحریم به معنای انفجار رشد در بازار سرمایه نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سرمایه نیز با ایجاد یک فضای روانی مثبت می‌تواند شرایط رشد را داشته باشد و این به معنای انفجار رشد در بازار سرمایه و سایر بخش‌های تجاری نیست.

ابوذر ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،در خصوص شرایط اقتصادی ایران در قبل و بعد از تحریم‌ها  گفت:اقتصاد ایران در تعامل با دنیا قرار دارد و در این برهه زمانی صادرات و واردارت درکف ترازوی برابری هستند.

وی ادامه داد: ایران در طول تحریم‌های آمریکایی و اروپایی به خوبی مقاومت نشان داده و در موضوع صادرات و واردات در این زمان با افت‌های حداقلی رو‌به‌رو بودیم.

ندیمی در توضیح کنترل شاخص تورم در کشور تصریح کرد: از جهت حفظ شاخص‌ها توانستیم تورم را به حداقل در صد کاهش دهیم و از لحاظ رشد به مرتبه‌ خوبی دست پیدا کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی در بیان شرایط بازار سرمایه با وجود تحریم‌ها افزود: در بازار سرمایه علی رغم تمامی فشارها توانستیم شرایط نگه داشت را به خوبی برای این بازار فراهم کنیم.

وی در خصوص شرایط اقتصاد کشور پس از لغو تحریم‌ها تاکید کرد: در صورت لغو تحریم‌ها باز هم این موضوع ادامه دار خواهد بود و باید با مدیریت تحریم، تجربیات جدیدی کسب کرده و انتظارات ایجاد شده را به سطح مطلوبی برسانیم.

ندیمی در این‌باره افزود: باید در زمینه اقتصادی و موضوع نفت به خصوص در زمینه خام فروشی تجدید نظری صورت گیرد و فعالیت‌های مولد افزایش یافته تا بتوان مسیر رشد اقتصاد کشور در طول زمان تحریم‌ها را مرتفع کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: پس از لغو تحریم‌ها می‌توان انتظار ایجاد یک فضای روانی مناسب برای اقتصاد کشور را داشت که با این رویکرد می‌توان انتظار رشد را در بخش‌های تولیدی کشور متصور بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بازار سرمایه نیز با ایجاد یک فضای روانی مثبت می‌تواند شرایط رشد را داشته باشد و این به معنای انفجار رشد در بازار سرمایه و سایر بخش‌های تجاری نیست، زیرا رشد به تدریج و در طول زمان در اقتصاد کشور نمایان خواهد شد و نباید انتظار معجزه داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: رشد ، بازار ، سرمایه ، تعامل ، افت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار