حریری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

استراتژی مناسب برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی به بازار سرمایه

رئیس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی گفت: اگر در فضای اقتصادی کشور پس از تحریم با یک استراتژی مشخص پیش رویم می‌توان فضای خوبی را برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی و ورود سرمایه‌های جدید به داخل کشور ایجاد کنیم.

حمید رضا حریری رئیس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، درخصوص شرایط اقتصادی کشور گفت: جنگ‌های سیاسی در صفحه اقتصادی ادامه دارند و فشارهای اقتصادی تبعات خوبی برای اقتصاد ما نداشته است.

حریری در توضیح نقش خصوصی سازی بر شرایط اقتصادی کشور گفت: در شرایط تحریم نقش دولت پر رنگ‌تر شد، در حالی که باید شرایط اقتصادی را به دست بخش خصوصی سپرد و دولت باید در دوران پس از تحریم‌ پای خود را از اقتصاد کشور بیرون بکشد و اداره‌ آن را به دست خصوصی سازی بسپارد.

رئیس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی با بیان شرایط مطلوب اقتصادی یادآور شد: با خصوصی شدن شرایط اقتصادی کشور فضا برای رشد اقتصادی افزایش پیدا می‌کند و با برداشته شدن تحریم‌ها گشایش بیشتری در بخش‌ های مختلف ایجاد خواهد شد.

حریری ادامه داد: با بازگشت اقتصاد کشور به سمت چرخه‌ بانکی و تجارت فرامرزی می‌توانیم در هزینه واردات و صادرات که سالانه بر اقتصاد کشور وارد است صرف جویی چشمگیری داشته باشیم.
 
رئیس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی درخصوص شرایط ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور اظهار داشت: اگر در فضای اقتصادی کشور پس از تحریم با یک استراتژی مشخص پیش رویم می‌توان فضای خوبی را برای ورود سرمایه ‌گذارن خارجی و ورود سرمایه ‌های جدید به داخل کشور ایجاد کنیم.

وی با اشاره به شرایط بازار سرمایه پس از لغو تحریم‌ها گفت: قطعا پس از لغو تحریم‌ها می‌توان انتظار رشد را در بخش‌های مختلف اقتصادی و همه بازارهای تجاری، پول و سرمایه داشت و قطعا در شرایط فعلی اقتصاد که در رکود و رکود تورمی هستیم نمی‌توان انتظار بهبود شرایط را داشته باشیم.

حریری در بیان شرایط بازار سرمایه افزود: بازار سرمایه ایران یکی از معدود کشورهایی است که  بازاری کاملا دولتی دارد و رانت‌‌ها و دولتی‌ها بازار سرمایه ایران را اداره می‌کنند و به هین دلیل همواره حقوقی‌ها برنده این بازار هستند و حقیقی‌ها در حقیقت هیچ سهمی در بازار سهام ما ندارند.

رئیس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی در توضیح میزان خصوصی سازی در اقتصاد کشور خاطر نشان کرد: از 100 میلیارد دلار واگذاری صورت گرفته بیش از 90 میلیارد سهم دولتی، شبه خصوصی، خصولتی نسبی و سببی بوده است و پاسخگوی هیچ یک از سهامداران نبوده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: ورود ، بازار ، سرمایه ، تورم ، لغو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار