کارشناس اقتصادی مطرح کرد:

اعتماد سازی مهمترین عنصر در بازار سرمایه

کارشناس اقتصادی گفت: در بازار سرمایه به دلیل نبود اعتمادسازی بین سهامداران و مسائل و مشکلات بورس، ‌باید اطلاع رسانی و شفاف سازی را در دستور کار قرار دهیم.

حسین طاهری کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،در خصوص ساختار اقتصادی کشور گفت:ساختار اقتصادی کشور ما بر مبنای علمی پایه ‌گذاری نشده است و یا بر این مبنا اجرا، نمی‌شود و بیشتر توجه آن به سمت اقتصاد سیاسی است و بیشتر این موضوع بر اقتصاد کشور ما تاثیر گذار خواهد بود.

وی در توضیح تاثیر تحریم بر شرایط اقتصاد کشور اظهار داشت:اقتصاد کشور از حدود 30 سال گذشته با موضوع تحریم‌ها رو‌به‌رو بوده و سایه‌ی آن گه‌گاهی تهدیدی برای فرصت‌های اقتصادی کشور ایجاد کرده است.

طاهری افزود:اقتصاد کشور از ابتدا با یک سری ناملایمات رو‌به رو بوده و این موضع موجب شده تا از دستاوردهای اقتصادی به خوبی بهره‌مند نشویم و در عرصه بهره‌وری و دانشگاه‌ها که خط اتصال صنعت و مشاغل گوناگون اقتصادی است با موانع و مشکلات زیادی مواجه شویم ولی با وجود ضعف در اقتصاد کشور توانسته‌ایم انقلابی در این بخش به وجود آوریم.

کارشناس اقتصادی با اشاره به نیاز اقتصاد کشور به جراحی گفت:اقتصاد ایران نیاز به یک جراحی دارد تا بتوان سناریوی مناسبی برای کارهای اقتصاد کشور تهیه کرد و پول‌های کثیف موجود در اقتصاد را از بین برد.

وی تصریح کرد:اقتصاد کشور در سال‌های اخیر شاهد ضرر‌های بسیاری بوده است واین شرایط در دولت یازدهم مقداری بهبود پیدا کرده و در این شرایط سرمایه گذاران علاوه بر نگاه درونی توجه ویژه‌ای به بیرون خواهند داشت و باید در این راستا امنیت سرمایه‌گذاران را تضمین کرد و مشکلات ساختاری را ازبین برده و کمتر به منافع زود حاصل توجه کنیم. 

طاهری در خصوص حل مشکلات ساختاری اقتصاد کشور با لغو تحریم‌ها اظهار داشت:در زمان لغو تحریم‌ها نباید شتاب زده در جریان مسائل اقتصادی عمل کنیم و با برنامه ‌ریزی در جهت استفاده‌ی مطلوب نقدینگی  و زیر ساخت‌های اقتصاد کشور حرکت کنیم.

کارشناس اقتصادی افزود:اقتصاد کشور باید با توجه به کلیه شرایط در جهت رشد اقدام کند و در منجلاب مشکلات تورم و اقتصاد تک محصولی فرو نرود.و باید بعد از تحریم آن را درجهت رشد زیر ساخت‌ها و تولید استفاده کنیم.

وی در خصوص شرایط بازار سرمایه پس از لغو تحریم‌ها گفت:در بازار سرمایه شاهد ورود سرمایه‌گذاران بیشتری خواهیم بود و در بازار سکه و مسکن هم این موضوع پیش بینی می شود.

طاهری تاکید کرد: در بازار سرمایه به دلیل نبود اعتماد سازی بین سهامداران و مسائل و مشکلات بورس می‌بایست اطلاع رسانی و شفاف سازی را در دستور کار قرار دهیم.

کارشناس اقتصادی در توضیح گروه‌های حاضر در بازار سرمایه تصریح کرد:بازار سرمایه شامل گروه‌های تولیدی، صنعتی  و نفتی هستند که در صورت برداشت تحریم‌ها می‌توان انتظار رشد در بخش‌های مختلف را داشت.

وی با اشاره به کوچک شدن اقتصاد کشور افزود:اقتصاد کشور باید کوچک شود و بورس می‌تواند بعد از لغو تحریم‌ها نقش تولیدی را در اقتصاد کشور ایفا کند وبازار بورس با برنامه می‌تواند رقیب بیشتری داشته باشد و از حباب زدگی دور شود. 

طاهری در پایان با بیان رفع تحریم‌ها و تاثیر آن بر بازار سرمایه خاطر نشان کرد:تحریم‌ها به تدریج کمتر می شود و بازار سرمایه بایستی با برنامه پیش رود و برنامه دولت بر اساس سناریوتقویت بخش خصوصی در دستور کار باشد. دراین راستا باید سرمایه‌های خارجی را وارد اقتصاد کرد و بازار سرمایه را رونق بخشید.


انتهای پیام/

برچسب ها: بازار ، سرمایه ، اقتصادی ، بهره ، شفاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار