جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران:

مسئولان نباید پیشرفت کشور را در خارج جستجو کنند

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با بیان اینکه کسانی که می‌خواهند عدالتخواهی و استکبارستیزی، به فراموشی سپرده شود، از اسلام و انقلاب بی گانه‌اند، تاکید کرد: مسئولان نباید پیشرفت کشور را در خارج جستجو کنند، بلکه باید اجرای واقعی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را راه اصلی شکوفایی اقتصادی بدانند.

به گزارش حوزه احزاب و تشکلهای باشگاه خبرنگاران، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران بعد از برگزاری مجمع سالیانه خود که با عنوان « بیداری دانشجویی، عدالت خواهی و استکبارستیزی» برگزار شد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: متاسفانه امروز شاهدیم، ادبیات استکبار ستیزی مسئولان کاهش یافته است. این با هویت حقیقی انقلاب اسلامی زاویه دارد. عده‌ای رفاه‌طلبی و ترس خود را زیر عنوان توسعه مخفی کرده‌اند تا به خیال خود با سازش با آمریکا، پیشرفت عائد کشور شود.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در ابتدای این بیانیه آورده است: درود بر روان پاک آن سه دانشجوی شهیدی که با تمام توان و عزم خویش، نقد آتشین خود را علیه آنچه که کج‌روی زمامداران آن زمان می‌دانستند، نثار کردند و درود بر روان پاک شهدای دانشجویی که هنگام احساس خطر، قلم عمل به دست گرفته و با خون خویش خط همکلاسی‌های 16 آذر را در جبهه‌های نبرد علیه دشمن بعثی نگاشته‌اند. بر ما دانشجویان نیز واجب آن است که با حفظ هویت پیشین خویش، راه فراخ پیش‌رو را به درستی بشناسیم و با بصیرت گام در ره امام(ره) و شهدا بگذاریم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما دانشجویان اعلام می‌کنیم که همچنان بر عهد خویش مبنی بر ریز‌بینانه‌ دیدن و ظریف گفتن در نقد وضعیت موجود و عملکرد دولتمردان پایبندیم. قطعا بخشی از رسالت حال حاضر بیداری دانشجویی توجه به رفتار و کردار حاکمان بر عرصه اجرایی کشور و ارزیابی رفتار آنان است، آن هم با شاخص‌های اسلام ناب و خط امام(ره)، که از جمله آن عدالتخواهی و استکبارستیزی است. نظام اسلامی باید عدالت را محور همه برنامه ریزی‌های خود قرار داده و برای تامین آن در بخش‌های مختلف برنامه ریزی کند. متاسفانه عزم جدی در دولت برای تحقق عدالت، چه در عرصه اقتصاد و چه در عرصه‌های دیگر فرهنگی، سیاسی، آموزشی و ... مشاهده نمی‌کنیم. معتقدیم مجلس نیز نتوانسته به وظایف خود در نظارت و تقنین عمل کند. تحقق آنچه که رهبر عزیزمان (عدالت‌ واقعی و ملموس و نه فقط سخن گفتن از عدالت) می‌دانند، نیاز به مجاهدت و برنامه‌ریزی و دوری از شعار زدگی دارد. عده‌ای هنوز باور نکرده‌اند که مسئول هستند و دوران انتخابات نیز سپری گشته است.

این تشکل دانشجویی تاکید کرد: متاسفانه امروز شاهدیم، ادبیات استکبار ستیزی مسئولان کاهش یافته است. این با هویت حقیقی انقلاب اسلامی زاویه دارد. عده‌ای رفاه طلبی و ترس خود را زیر عنوان توسعه مخفی کرده‌اند تا به خیال خود، با سازش با آمریکا، پیشرفت عائد کشور شود. اما اینان تاریخ را فراموش کرده‌اند که سرسپردگی به شرق و غرب، نتیجه ای جز ذلت و فلاکت ندارد. سیاستی که در گذشته بعضی از زمامداران خائن تحت عنوان موازنه مثبت در پیش گرفتند و فقط عقب ماندگی را نصیب کشور کردند. آن کسانی که می‌خواهند عدالتخواهی و استکبارستیزی، به فراموشی سپرده شود، از اسلام و انقلاب بی گانه‌اند. مردم راه اصلی پیشرفت را عدالت خواهی، استکبارستیزی و تکیه به توان داخلی می دانند. مسئولان نباید پیشرفت کشور را در خارج جستجو کنند، بلکه باید اجرای واقعی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را راه اصلی شکوفایی اقتصادی بدانند. اعتقاد ما این است که اگر به سنت‌های الهی ایمان داشته باشیم و به آن عمل کنیم قطعا پیروزیم.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در پایان اعلام کرد: ما با توکل و امید به آینده در راستای تداوم انقلاب اسلامی این میراث عظیم امام(ره) و شهدا، تمام همت خود را به کار خواهیم بست و بار دیگر با رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید بیعت کرده و اجرای منویات ایشان را اولویت اصلی خود می‌دانیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار