فلاحی‌باباجان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

راه‌اندازی پروژه‌های اهر و هریس توسط هیئت دولت

نماینده اهر و هریس از بهره‌برداری چندین پروژه در شهرستان‌های اهر و هریس طی سفر هیأت دولت به استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: تعدادی از این پروژه‌ها بعد از زلزله تأسف‌بار دو سال پیش با حمایت دفتر مقام معظم رهبری، بنیاد برکت و صندوق توسعه ملی راه‌اندازی شد.

بهره‌برداری
«عباس فلاحی‌باباجان» نماینده اهر و هریس مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ با بیان اینکه طی سفر هیأت دولت به استان آذربایجان شرقی چندین پروژه در این استان به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: پروژه‌هایی در شهرستان‌های اهر و هریس توسط وزیر صنعت و معدن نیز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

نماینده اهر و هریس تصریح کرد: تعدادی از این پروژه‌ها بعد از زلزله تأسف‌بار دو سال پیش، با عنایت و حمایت دفتر مقام معظم رهبری، بنیاد برکت و صندوق توسعه ملی راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: سورتینگ شهرستان اهر که مدیریت 100 هزار تن میوه کلان منطقه را بر عهده دارد در زمینی 12 هزار هکتاری روز گذشته (چهارشنبه) به بهره‌برداری رسید.

فلاحی‌باباجان با اشاره به بهره‌برداری کارخانه پکیج این شهرستان نیز افزود: این کارخانه روزانه 500 عدد پکیج تولید خواهد داشت که به کشورهای آسیایی و قفقاز نیز صادر خواهد کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان داشت: کارخانه عظیم قند قانع اهر نیز با حمایت 9 میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی و هزینه بخش خصوصی با هزینه‌ای بالغ بر 40 میلیارد تومان افتتاح خواهد شد که این کارخانه برای 700 نفر ایجاد اشتغال می‌کند.

وی تأکید کرد: همچنین پروژه عظیم دانه‌های روغنی نیز روز گذشته (چهارشنبه) توسط مشاور عالی رئیس‌جمهور کلنگ زده شد که این بخش برای حدود 140 نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد.

نماینده اهر و هریس با اشاره به بهره‌برداری پروژه مجتمع بزرگ ورزشی، هنری و فرهنگی در شهرستان اهر تصریح کرد: پروژه کارخانه عظیم آهک هیدراته نیز در شهرستان اهر مورد کلنگ‌زنی قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: این کارخانه مواد اولیه معادن مس کشور و سوخت عظیم کارخانه‌های مس کشور را تأمین می‌کند و دیگر نیازی به واردات این مواد از کشورهای دیگر نخواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار