رئیس‌جمهور در بازديد از خانه مشروطه تبریز؛

نهضت مشروطه یکی از پایه‌های مهم پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود

رئیس‌جمهور در ادامه هفدهمین سفر کاروان تدبیر و امید از خانه مشروطه تبریز که معروف‌ترین و پرافتخارترین خانه تاریخی شهر تبریز است بازدید کرد.

نهضت مشروطه یکی از پایه‌های مهم پیروزی انقلاب اسلامی ایرانبه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در ادامه سفر استانی خود به آذربایجان شرقی  در جمع خبرنگاران در بازدید از خانه مشروطه تبریز ، گفت: باید نسل جوان کشور با این تاریخ بیش از پیش آشنا شود چراکه نهضت مشروطه یکی از پایه‌های به ثمر رساندن انقلاب اسلامی ایران بوده است.

وی با تاکید بر اینکه تاریخ مشروطه برای ملت بسیار با اهمیت است، ادامه داد: نهضت مشروطه بعد از فتوای تنباکو، نخستین تحول بزرگ در تاریخ سیاسی ایران و کشورهای همجوار بوده است.

دکتر حسن روحانی ریشه نهضت مشروطه را دین و مذهب دانست و افزود: در نهضت مشروطه و تحول‌خواهی ملت ایران، همه علمای بزرگ، مردم، متدین و روشنفکران، سهیم و شریک بودند.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: خانه مشروطه محل اجتماع و مشورت بسیاری از مشروطه‌خواهان و آزادی‌خواهان این کشور بوده که بسیاری از آنان به دست استبداد به شهادت رسیدند.

وی بر ضرورت حفظ آثار مشروطه در همه جای ایران تاکید کرد و گفت: این خانه جزو تاریخ ملت ایران و مشروطه است و باید اسناد تاریخی ایران حراست شود تا نسل پژوهشگر ایرانی با این تحول بزرگ در تاریخ کشور بیش از پیش آشنا شود.

گفتنی است: شرکت در جلسه توسعه و سرمایه گذاری استان، دیدار با ایثارگران، علماء و نخبگان آذربایجان‌شرقی از دیگر برنامه‌های نخستین روز از سفر استانی رئیس‌جمهور است.

همچنین شرکت در جلسه شورای اداری آذربایجان‌شرقی و حضور در نشست خبری با رسانه‌های استانی، از برنامه‌های ر‌ئیس‌جمهور در دومین روز از هفدهمین سفر استانی است.

 خانه مشروطه به خاطر اهمیت تاریخی در سال 1354 با شماره 1171 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.
انتهای پیام/د 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.