برگزاری محاکمه 6 نفر در مالزی به اتهام اقدام برای ترور

اخبار جدیدی از دستگیری و محاکمه گروهی از شهروندان مالزی به گوش می رسد که با اتهام هایی چون انجام عملیات تروریستی، سرنوشتشان به تصمیم بازگشت ناپذیر قانون و قضا گره خواهد خورد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العربیه، 5 مرد و یک نوجوان مالزیایی از سوی دادگاهی در مالزی به اتهام طراحی برای انجام حملات تروریستی در آن کشور محاکمه می‌شوند.

نوجوان این پرونده تنها 16 سال دارد و سن سایر افراد گروه نیز بین 20 تا 30 سال اعلام شده است. هنوز مشخص نیست که آیا افراد مذکور جزء همان 12 نفری بوده اند که اواخر ماه آوریل 2015 در پایتخت مالزی به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش دستگیر شدند.

پلیس مالزی در ماه آوریل سال جاری (فروردین امسال) 20 کیلوگرم نیترات آمونیوم، 20 کیلوگرم نیترات پتاسیم، 2 لیتر نفت سفید و تعدادی تجهیزات انفجار چاشنی از راه دور را از یک گروه 12 نفری در پایتخت آن کشور ضبط کرد. بر اساس اظهارات رییس پلیس مالزی، این افراد قصد داشتند بمب های دست ساز خود را در برخی از مکان های مهم شهر کوالالامپور منفجر کنند.

 در صورت اثبات جرم دستگیرشدگان از سوی دادگاه ذیربط، هر یک از متهمین حداقل به تحمل 30 سال حبس و پرداخت جریمه های نقدی سنگین محکوم خواهند شد.

طبق گزارش های پلیس، تاکنون ده ها مالزیایی به گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق پیوسته اند. این در حالی است که مقام های امنیتی مالزی نیز مانند سایر کشورهای اروپایی و آسیایی، در خصوص تهدید امنیتی بالقوه از سوی شهروندانی که در جنایات غیرانسانی داعش همکاری داشته اند به شدت ابراز نگرانی کرده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار