اوباما: خشکسالی علت شروع جنگ در سوریه بود!

رئیس جمهور آمریکا گفت: خشکسالی، محصول نگرفتن و افزایش قیمت موادغذایی به دامن زدن ناآرامی اولیه در سوریه کمک کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران، باراک اوباما که در دانشکده گارد ساحلی سخنرانی می کرد، گفت: ما می دانیم خشکسالی شدید به بی ثباتی در نیجریه کمک و گروه تروریستی بوکوحرام از آن استفاده کرده است.

وی افزود: اکنون اعتقاد بر این است که خشکسالی، محصول نگرفتن و افزایش قیمت مواد غذایی به دامن زدن ناآرامی اولیه در سوریه کمک کرده است که تبدیل به جنگ داخلی در مرکز خاورمیانه شده است. بنابراین ارتش ،پرسنل ما از جمله گارد ساحلی را باید در طرح ها و عملیات خود قرار دهد زیرا باید آماده باشید.

وی در جمع گشت ساحلی گفت:شما همواره باید درباره تهدیدات آماده باشید و شرایط اقلیمی یکی از جدی ترین تهدیدات است.تغییر شرایط اقلیمی بر هر کشوری در جهان تاثیر می گذاردو هیچ کشوری مصون نیست.من امروز اینجا هستم تا به شما بگویم تغییر شرایط اقلیمی تهدید جدی برای امنیت جهانی و خطری فوری برای امنیت ملی ما است. اشتباه نکنید.تغییر شرایط اقلیمی بر نحوه دفاع ارتش ما از کشور تاثیر خواهد گذاشت. بنابراین ما باید از اکنون اقدام کنیم.

رئیس جمهور آمریکا خطاب به گارد ساحلی گفت:ما به شما در خاورمیانه، در خلیج (فارس) در کنار نیروی دریایی نیاز داریم.شما در جاهایی مانند غرب آفریقا به فعال ماندن بنادر برای کمک به مبارزه با بیماریهای مرگبار کمک کرده اید.ما به خصوص در آسیا-اقیانوس آرام به شما نیاز داریم تا به شرکای ما برای آموزش گارد ساحلی کمک کنید. تامین امنیت دریایی و آزادی ناوبری برای اقتصاد جهانی حیاتی است.
باراک اوباما گفت: تغییر شرایط اقلیمی خطر بی ثباتی و مناقشه را در سراسر جهان افزایش می دهد. افزایش سطح آب هم اکنون موجب به زیر آب رفتن جزایر باریک در بنگلادش و خروج ساکنان از خانه های خود شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
خیلی کم داره بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
علت حمله شما امریکائی ها به عراق چه بود ؟
القاعده که عامل خود شما بود ؟ داعش را هم که به اعتراف خانم کلینتون خود شما درست کردید و به جان مردم منطقه انداختید .
آقای اوباما دیگر بس است در باره جهان و نگرانی هایتان در این زمینه صحبت نکنید . چون جز ضرر و اشغال و کشت و کشتار از شما آمریکائی ها چیزی عاید مردم جهان نشده است و نخواهد شد .
ضمنا ، شما قادر به ادره ایالت های خودتا هم نیستید ، چرا در باره کشورهای دیگر نظریه پردازی می کنید ؟
لاقل در این چند ماه آخر ریاست جمهوری در باره حل مشکلات مردم بیکار و فقیر آمریکا با همکاران قوه مقننه که همگی مثل شما مزدور صهیوینست ها هستند ، کار بکنید .
برای خودتان و ملت آمریکا بهتر است .
آخرین اخبار