قنادباشی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

مذاکرات مخفیانه محمودعباس با صهیونیست‌ها هیچ رسمیتی ندارد

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: تشکیلات‌خودگردان زمانی نماینده مردم فلسطین محسوب می‌شوند که انتخاباتی صورت گرفته و پارلمان فلسطین تشکیل شده سپس براساس آن دولتی ایجاد شود

"جعفر قنادباشی" در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست‌خارجی باشگاه خبرنگاران، ضمن اشاره به سوابق تشکیلات‌خودگردان و محمودعباس بیان کرد: خط قرمزی بین صهیونیست‌ها و تشکیلات‌خودگردان تعریف نشده‌است و مذاکره مخفیانه محمود عباس با رژیم صهیونیستی از مدت‌ها پیش به‌ صورت دائمی و پیوسته ادامه دارد.

وی با غیررسمی و پوچ دانستن این مذاکرات مخفی، خاطر نشان کرد: مذاکرت مخفیانه محمود عباس با رژیم صهیونیستی را نمی‌توان رسمی قلمداد کرد چرا که اکثریت فلسطینیان، نمایندگی تشکیلات‌خودگردان و سازمان "فتح" که بخشی از تشکیلات است، را به رسمیت نمی‌شناسد. 

قنادباشی همچنین با اشاره به برگزار نشدن انتخابات مردمی فلسطین بعد از  مرگ "یاسرعرفات"، تصریح کرد:  تشکیلات‌خودگردان زمانی نماینده مردم فلسطین محسوب می‌شود که انتخاباتی صورت گرفته و پارلمان  فلسطین تشکیل شده سپس بر اساس آن دولتی ایجاد شود. بنابراین مذاکراتی پنهانی از طرف کسی که وابسته به رژیم صهیونیستی است، فاقد ارزش بوده و نه نفعی برای فلسطین و نه نفعی برای صهیونیست‌ها دارد. 

وی در مورد ارتباط تشکیلات‌خودگردان با پلیس منطقه نیز گفت: متاسفانه حتی تشکیلات‌خودگردان به وسیله پلیس منطقه، علیه تظاهرکنندگان فلسطینی وارد جدل شده و آنان را تحویل رژیم صهیونیستی می‌دهند. 

این کارشناس مسائل غرب‌آسیا با اشاره به راه پیروزی فلسطین، گفت: تشکیلات خودگردان با اینکه دارای صندلی در سازمان ملل است ولی دچار گره‌خوردگی مسائل درونی بوده و از جانب مردم فلسطین به رسمیت شناخته نشده‌است و فلسطین زمانی موفق خواهد بود که توافقات اخیر خود را با حماس عملی کرده و طی برگزاری انتخاباتی مردمی، دولتی معتبر تشکیل دهد.

قناد باشی در انتها با اشاره به آینده محمودعباس اظهار داشت: محمود عباس با حمایت تبلیغاتی غربی‌ها و کمک‌های مالی منطقه برسر کار بوده و از طرف مردم دارای حامی نیست. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار