تند‌گویان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اعلام کرد:

احیای 30 درصد بافت فرسوده توسط بسته‌های تشویقی تا پایان سال

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی گفت: سهم بسته‌های تشویقی در احیای بافت فرسوده 30 درصد است که تنها برای بهره‌برداری شخصی کارایی دارد و برای ترغیب سرمایه‌گذاران باید ارزشمندسازی بافت را در اولویت قرار دهیم.

محمد مهدی تندگویان، عضو کمیسیون معماری و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ناکارآمدی بسته‌های تشویقی در احیای بافت فرسوده اظهار کرد: بسته‌های تشویقی کمک قابل توجهی به احیای بافت فرسوده نمی‌کند و فقط برای بهره‌برداری شخصی در بازسازی بافت فرسوده کارایی دارد و کارآمدی لازم برا رونق احیای بافت را ندارد.

وی با اشاره به مشکل اصلی احیای بافت فرسوده افزود: مشکل اصلی بافت فرسوده این است که بافت‌ها ارزشمند نشده‌اند و ارزش سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را ندارد.

به کارگیری بسته‌های تشویقی در چنین شرایطی کارآمدی لازم را در احیای بافت فرسوده ندارد و باید زیر ساخت‌هایی به منظور ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاران و به کارگیری تسهیلاتی برای افراد فعال که مسکن را به صورت کالای سرمایه‌ای بهره‌برداری می‌کنند در نظر بگیریم تا در کنار فعالیت در مناطق بهینه 1 و 2و 3 و 5 در احیای بافت فرسوده نیز اقدام کنند.

وی ادامه داد: طراحی چنین برنامه‌هایی و ایجاد زیرساخت‌های لازم در این زمینه و به کارگیری چنین راهکارهایی در یک بسته جامع می‌تواند به پیشبرد اهداف در احیای بافت فرسوده کمک کند.

عضو شورای شهر به سهم ناچیز بسته‌های تشویقی در ترغیب مردم به احیای بافت فرسوده عنوان کرد: سهم بسته‌های تشویقی در ترغیب مردم به احیای بافت فرسوده 15 درصد است و فقط برای بهره‌برداری شخصی است.

تندگویان در پایان گفت: به کارگیری این بسته‌ها حتی در اصلاح بافت فرسوده نیز سهم زیادی ندارد و 30 درصد بافت فرسوده از طریق به کارگیری بسته‌های تشویقی تا پایان سال قابل اصلاح است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار