فرید خبر داد:

افزایش مراکز روزانه برای کودکان خیابانی

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از افزایش مراکز روزانه نگهداری کودکان خیابانی خبر داد و گفت: مشکلات مالی عمده علل افزایش کودکان خیابانی است.

حبیب الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌و‌گو با  خبرنگار رفاهی باشگاه خبرنگاران، گفت: اکثر کودکان خیابانی به دلیل مسائل مالی و مشکلات خانوادگی کار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی کشور اعتبارات لازم را برای ساماندهی این کودکان ندارد، افزود: در صورت جمع آوری این کودکان از سطح شهر آن‌ها به سمت کارگاه‌های زیر زمینی می‌ روند که این امر خود می‌تواند زمینه بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را در آن‌ها فراهم نماید.

وی با تاکید بر اینکه پس از مطالعات وسیع سازمان بهزیستی مراکز روزانه DIC را برای ارائه خدمات به کودکان کار راه اندازی کرد، تصریح کرد: این مراکز واسطی بین کودک و خانواده هستند، توسط ان جی او‌ ها در مکان‌هایی که این کودکان حضور دارند، مستقر شده‌اند.

فرید اظهار داشت: سازمان بهزیستی در سال گذشته مراکز کودک و خانواده را در چهار استان خوزستان، تهران، البرز و همدان به صورت پایلوت اجرایی کرد و در نظر دارد در سال جاری در صورت امین بودجه آن را در 10 استان دیگر نیز راه اندازی نماید.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه این مراکز از ایزوله کردن کودکان جلوگیری می‌کند، گفت: در این مراکز خدمات سرپایی آموزشی، بهداشتی، سواد آموزی و... ارائه شده و آن‌ها خانوادن‌شان را به سمت توانمند سازی سوق می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار