پورمختار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

عملکرد سفارتخانه‌ها زیر ذره‌بین کمیسیون اصل 90 / ضعف سفارتخانه‌ها در نحوه تعاملات اقتصادی و سیاسی

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس معتقد است برخی از سفارتخانه‌های کشور در نحوه تعاملات اقتصادی و سیاسی ضعف دارند.

عملکرد سفارتخانه‌ها زیر ذره‌بین کمیسیون اصل 90 / ضعف سفارتخانه‌ها در نحوه تعاملات اقتصادی و سیاسیمحمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به گزارشات مربوطه به عملکرد سفارتخانه کشور، گفت: کمیسیون اصل 90 گزارشاتی مبنی بر عملکرد سفارتخانه‌ها را در دست بررسی دارد.

وی افزود: صحبت‌هایی انجام شده تا بتوانیم به صورت رندومی عملکرد تعدادی از سفارتخانه‌ها را از نزدیک ارزیابی کنیم که این موضوع در حال حاضر در دستور کار کمیسیون قرار دارد.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به این که ارزیابی سفارت‌خانه‌ها هماهنگی وزارت خارجه را طلب می‌کند، متذکر شد: پس از هماهنگی‌های لازم، قصد داریم کارشناسانی برای ارزیابی عملکرد سفارتخانه‌های مدنظر به کشورهای مربوطه اعزام کنیم تا از این طریق گزارشی از عملکرد وزارتخانه‌ها تدوین شود.

پورمختار با بیان این که رئیس جمهور هم در ابتدای مسئولیت خود به موضوع عملکرد سفارتخانه‌ها، اشاراتی داشت، تأکید کرد: به نظر می‌رسد تعدد فعالیت‌های اجرایی رئیس جمهور مانع از بررسی‌های لازمه در این مورد شده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: معتقدم اگر شخص رئیس جمهور، موضوع ارزیابی بر عملکرد سفارتخانه‌ها را در دستور کار خود قرار دهد، اثرات مثبتی در روند فعالیت سفارتخانه‌ها خواهد داشت.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در پایان با بیان این که عدم تعاملات اقتصادی و سیاسی یکی از ضعف‌های سفارتخانه‌های کشور است، خاطرنشان کرد: نحوه تعامل برخی از سفارتخانه‌ها در موضوعات اقتصادی و سیاسی موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد، چرا که این امر می‌تواند در ارتقای نحوه ارتباطات کشور با سایر کشورها اثرگذار باشد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار