شیخ احمد: منتظر کرسی ها آینده باشید/ تعامل خوبی بین دولت و ورزش ایران وجود دارد

رئیس شورای المپیک آسیا گفت: با توجه به پیشرفت ورزش در ایران این کشور می تواند در آینده صاحب کرسی در شورای المپیک آسیا و کمیته بین المللی المپیک شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران "شیخ احمد الصباح" رییس شورای المپیک آسیا پس از ورود به تهران و حضور در شصت و ششمین اجلاس هیات اجرایی شورای المپیک آسیا در نشستی رسانه ای حضور یافت. این نشست قرار بود از ساعت 13 و سی دقیقه در هتل آزادی برگزار شود اما با تاخیری 35 دقیقه آغاز شد؛ به خاطر تاخیر نیم ساعته عذرخواهی می‌کنم و خوشحالم که در خدمت ایرانی ها هستم. تشکر می‌کنم از ایران و بخصوص شهر تهران که استقبال گرمی از مهمانان شورای المپیک آسیا داشتند و زمینه این جلسه را فراهم کردند.

وی ادامه داد: از رئیس جمهور محترم ایران و مسئولان ورزشی به خصوص رئیس کمیته ملی المپیک ایران قدردانی می‌کنم و از اینکه به این کشور بازگشتم بسیار خرسندم.

او در خصوص میزبانی ها  ایران در مسابقات ورزشی یادآورشد: مدت‌ها است که ایران میزبانی نداشته است. البته این کشور پیشینه خوبی در المپیک دارد و می‌خواهم که این کشور میزبانی و پیشرفت بیشتری در ورزش داشته باشد. آمده‌ایم حمایت کنیم تا ایرانیان پیشرفت کنند و قوت بگیرند و حضور ما در این کشور تاریخی به همین منظور است.

رییس شورای المپیک آسیا درباره برنامه های آینده ورزش آسیا عنوان کرد: بازی‌های ساحلی و داخل سالن ترکمنستان برای ما بسیار مهم است زیرا برای اولین بار است که آسیا و اقیانوسیه در این زمینه با یکدیگر همکاری خواهند داشت.

وی افزود: در جلسه ما، تقویم ورزشی آسیا مورد بررسی قرار گرفت که از آن جمله می‌توان به بازیهای آسیایی جاکارتا، بازی‌های زمستانی ساپورو ژاپن که توسط هیئت اجرایی تایید شد، اشاره کرد. بازی‌های آسیایی جوانان به میزبانی سریلانکا را به خاطر مشکلات سیاسی این کشور نپذیرفتیم و حالا فرصتی برای این میزبانی به سایر کشورها وجود دارد.


اولویت ما در پهناورترین قاره جهان، ایران است/خوشحالم که بانوان محجبه ایران همچنان مدال‌آوری می‌کنند

* دوپینگ مورد توجه ما است

شیخ احمد در مورد مسائل کنترل دوپینگ گفت: موضوع مهمی در میادین ورزشی قاره که باید به آن توجه ویژه‌ای شود مساله دوپینگ است. که در این زمینه ورزشکاران چینی در بازیهای آسیایی اینچئون تست دوپینگشان مثبت اعلام شده و قرار است دادگاهی برای متخلفان در این زمینه تشکیل شود. تصمیم گرفتیم مدال طلای دوپینگی‌ها را بازگردانیم، چرا که تست شناگر کره جنوبی هم مثبت اعلام شده است و ما مجبور به کسر 6 مدال از کره‌ای‌ها بودیم.

رئیس شورای المپیک آسیا خاطرنشان کرد: در بازی‌های آسیایی اینچئون تنها 7 مورد تست دوپینگ مثبت اعلام شده است.

اولویت ما در پهناورترین قاره جهان، ایران است/خوشحالم که بانوان محجبه ایران همچنان مدال‌آوری می‌کنند

*میزبانی بازی‌های غرب آسیا

او به میزبانی ایران در بازیهای غرب آسیا اشاره کرد و گفت: خوشحالم که بازی‌های غرب آسیا قرار است در جزیره کیش و به میزبانی ایران برگزار خواهد شد. من همکاری خوبی با فائزه رفسنجانی دارم زیرا ما برای بازی‌های غرب آسیا تعامل کاری داشتیم و در گذشته بازیها با مراسم باشکوهی به ویژه در افتتاحیه برگزار میس شد.

شیخ احمد درباره اهمیت فوتبال در ایران ادامه داد: فوتبال ایران در منطقه آسیای مرکزی قدرت بزرگی است. من می دانم که برای اولین بار هم والیبال ایران قهرمان آسیا شده است و این مورد پتانسیل ورزش ایران را نشان می دهد.

وی در مورد بودجه شورای المپیک آسیا عنوان کرد: در زمینه بودجه محدودیت نداریم و کمیته ملی المپیک ایران در این خصوص هر درخواستی دهد هیچ مشکلی از این بابت نخواهیم داشت و اگر ایرانیان هر فعالیتی بخواهند انجام دهند ما همکاری می‌کنیم.

شیخ احمد در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه افزایش سهمیه رسانه های ایران به دلیل حضور فارسی زبانان منطقه در رویدادهای آسیایی و اهمیت ورزش ایران گفت: از کمیسیون مدیای شورای المپیک آسیا درخواست می‌کنم تا یک دوره آموزشی و پیشرفت برای کسب تجربه بهتر در ایران تدارک ببینند.

اولویت ما در پهناورترین قاره جهان، ایران است/خوشحالم که بانوان محجبه ایران همچنان مدال‌آوری می‌کنند

*دولت ایران در جهت تغییرات مثبت گام برداشته است


رییس شورای المپیک آسیا در مورد تعامل ورزش و دولت ایران تصریح کرد: خوشحالم قوانین ورزش ایران تغییر کرده و بین المللیپ مثل LOC زیرا شده است. قبلا مشکلاتی میان NOC و وزارت ورزش ایران وجود داشت اما اکنون قوانین ورزش در ایران استاندارد شده و برای نخستین بار  است که هر دوی این نهادها با هم تعامل دارند. این موضوع نشان می دهد که دولت ایران برای تغییرات مثبت در ورزش گام برداشته است.

وی گفت: من در جلسه‌ای که با رئیس جمهور منتخب مردم ایران خواهم داشت این پیشرفت را بیان می‌کنم البته در کشورهای پاکستان و کویت هم این تغییرات رخ داده است.

اولویت ما در پهناورترین قاره جهان، ایران است/خوشحالم که بانوان محجبه ایران همچنان مدال‌آوری می‌کنند


*همواره از حجاب بانوان ایران حمایت می‌کنم


شیخ احمد درباره حمایت از ورزش بانوان عنوان کرد: ما حرکت حمایت گرانه از حجاب بانوان را با فائزه هاشمی آغاز کردیم. خوشحام که پس از 22 سال، فعالیت بانوان محجبه را در بازی‌های مختلف و کسب مدال آوری از سوی آنان را شاهد هستیم. احساس می‌کنم کار درستی را شروع کردیم چرا که وقتی بانوان محجبه در عرصه‌های بین المللی آغاز به کار کردند چشم جهانیان متوجه این موضوع شد و بانوان محجبه توانستند در رشته‌هایی از جمله فوتبال، هندبال، والیبال و شنا خوش بدرخشند.

وی افزود: در این بین تنها مشکلی که با آن رو به رو شدیم حضور بانوان در رشته بسکتبال است. تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا این مشکل نیز مرتفع شود. البته یک دوره مسابقه بسکتبال باشگاهی به صورت آزمایشی را نیز شروع کردیم و پس از آن این مورد را در آسیا هم پیاده می‌کنیم.

شیخ احمد درباره حجاب بانوان گفت: ما درباره دین حرف نمی‌زنیم بلکه صحبت ما در مورد سنت است. همه جای دنیا و در گذشته در هر ادیانی مثل یهودی و مسیحی نیز با حجاب بوده‌اند، مثل هندی‌ها که به کار ما اعتقاد داشته و از این موضوع حمایت می کنند.

اولویت ما در پهناورترین قاره جهان، ایران است/خوشحالم که بانوان محجبه ایران همچنان مدال‌آوری می‌کنند


*ایران به زودی در آسیا کرسی می‌گیرد


رییس شورای المپیک آسیا درباره کسب کرسی ها برای ورزش ایران خاطرنشان کرد: ایران توسط مصطفی هاشمی‌طبا در کمیته بین المللی المپیک مطرح و حمایت شد اما در ادامه جایگاه خود را از دست داد. ما در کمیته بین‌المللی تنها 15 عضو داریم و هیچکس نمی‌گوید که ایران نباید در آسیا کرسی داشته باشد.

وی افزود: ایران در سال‌های آینده به زودی کرسی های مهمی دریافت می کند چون دوباره جایگاه خود را پیدا کرده است و امیدواریم بتواند سهم خود را به خوبی از آسیا بگیرد. اولویت مانیز در پهناورترین قاره جهان با ایران است.

انتهای پیام/
برچسب ها: شیخ احمد ، شورا ، المپیک ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.