مسکن در هفته ای که گذشت

افزایش تسهیلات خرید مسکن به 80 میلیون تومان/ تحویل واحدهای مسکن ویژه استان تهران به شرط پرداخت قسط پنجم

افزایش تسهیلات خرید مسکن به 80 میلیون تومان و تحویل واحدهای مسکن ویژه استان تهران به شرط پرداخت قسط پنجم از مهمترین عناوین خبری این هفته بازار مسکن است.

خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران: این هفته بازار مسکن بر خلاف سایر هفته های گذشته شاهد اتفاقات بسیاری از جمله تصویب تسهیلات 80 میلیون تومانی توسط شورای پول واعتبار بود.


براساس این گزارش عضو کمیسیون عمران مجلس:


عضو کمیسیون عمران مجلس از کاهش قدرت خرید مردم در بخش مسکن خبر داد وگفت: دولت با افزایش نرخ تسهیلات می‌تواند بازار خرید وفروش را رونق بخشد.

باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد:


طبق مصوبه روز گذشته شورای پول و اعتبار؛ افزایش تسهیلات 60 تا 80 میلیون تومانی،‌ نقش موثری در بهبود بازار مسکن و تثبیت قیمت‌ها دارد.


رئیس اتحادیه املاک کشوری با اشاره به اینکه بازار مسکن از افزایش تسهیلات خرید مسکن استقبال می‌کند گفت: امیدوار هستیم بانک مرکزی با این افزایش تسهیلات خرید هر چه سریع‌تر موافقت کند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد:


واحدی از شناسایی نقاط حادثه‌خیز برای تعطیلات تابستان خبر داد و گفت‌: پروژه‌های مسکن ویژه استان تهران آماده بهره‌برداری است و به متقاضیانی که قسط پنجم خود را پرداخت کنند تحویل داده می‌‌شود.

گزارش باشگاه خبرنگاران از اوضاع این روزهای بازار مسکن؛


بازار مسکن در روزهای آرامی به سر می‌برد و بسیاری از مستاجران در حال حاضر نگران یک ماه آینده خود هستند که چه میزان قرار است قیمت‌ها افزایش یابد.

رئیس نظام کاردانی استان تهران در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:


رئیس نظام کاردانی استان تهران از خالی بودن جای کاردانان در شناسنامه فنی و ملکی ساختمان خبر داد و گفت: هیچ کاردانی در استان تهران مشغول به کار نیست.

رئیس سابق اتحادیه املاک کشوری:


رئیس سابق اتحادیه املاک کشوری از فعال کردن صنعت اجاره‌بها در بازار مسکن خبر داد و گفت: با اجاره به شرط تملیک می‌‌توانیم بازار مسکن را کنترل کنیم.


رییس اتحادیه مشاوران املاک کشوری اثر نگذاشتن نرخ سود بانک در بازار اجاره بها خبر داد گفت: این روزها کاهش نرخ سود بانکی می تواند نقش موثری در تحریک بازار مسکن دارد.



جانمایی‌های غلط و همراهی نکردن سایر وزارتخانه‌ها باعث شده که بی‌مهری‌های مسکن مهر دست از سر متقاضیان بر ندارد.

قائم ‌مقام وزير راه تاکید کرد:


قائم ‌مقام وزير راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با تاکيد بر لزوم تسريع در تکميل فاز 8 مسکن مهر پرديس گفت: در فاز 11، 33 هزار واحد ساخته می‌شود که در حال حاضر بسياری از واحدها از مرحله سفت کاری گذشته و وارد مرحله نازک کاری شده‌ است.


قائم ‌مقام وزير راه و شهرسازي در طرح مسکن مهر با تاکيد بر لزوم تسريع در تکميل فاز 8 مسکن مهر پرديس گفت : در فاز 11 که شرکت کوزو پيمانکار آن است 33 هزار واحد ساخته مي شود.

عضو کمیسیون عمران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:


عضو کمیسیون عمران گفت: مسکن اجتماعی، مسکن مهری است که تغییر نام داده و امیدوار هستیم دولت این اقدام را با برنامه‌ریزی‌های قبلی انجام دهد.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
erfan
۲۳:۰۷ ۰۱ خرداد ۱۳۹۴
چرا هیچ کس از کارشناسان برای نظر دادن استفاده نمیکند اگر به وام گرفتن مشگل مردم حل میشد خیلی از بانکها بدون سپرده صد میلیون رو هم وام میدهند به نظر شما این وام با سودی که به ان تعلق گرفته شده باعث نابودی گیرنده وام و توقیف خانه انها در صورت عقب افتاندن چند قسط نمیشود دقیقا کاری که در کشور امریکا بانکها با مردم انجام دادند؟چرا مردم باید حساب قرض الحسنه باز کنند سودی نگیرند ولی بانکها با تجمیع این پولها و وام قرض الحسنه دادن سود میلیونی میگیرند
آخرین اخبار