مصرف گوشت ارتباطی با سرطان مثانه ندارد

برخلاف برخی از تصورات مصرف زیاد انواع گوشت‌ها،‌ هیچ ارتباطی با ابتلا به بیماری‌های مربوط به دستگاه‌ ادراری از جمله سرطان مثانه ندارد.

حامد صفایی استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:‌ اگرچه نمی‌توان به طور کاملا دقیق یک یا چند عامل را در بروز یک نوع سرطان موثر دانست،‌ اما می‌توان برخی از عوامل را در افزایش خطر ابتلا به سرطان تاثیر گذار و نقش آفرین دانست. 

وی گفت: سرطان مثانه از جمله سرطان‌های مهم و شایع است که به طور عمده در افراد بالای 50 سال بروز کرده و البته در سالهای اخیر سن ابتلا به آن کاهش یافته است. 

صفایی افزود: استعمال سیگار و تماس با مواد شیمیایی و صنعتی مضر و برخی از اشعه‌های خطرناک، از دلایل مهم مرتبط با بروز سرطان مثانه است. 

وی با اشاره به اینکه عوامل غذایی ممکن است در افزایش خطر ابتلا به سرطان مثانه مرتبط باشد، تاکید کرد: برخلاف برخی از تصورات و باورها،‌ مصرف زیاد انواع گوشت‌ها، هیچ ارتباطی با ابتلا به بیماری‌های مربوط به دستگاه ادراری  از جمله سرطان مثانه ندارد. 

صفایی یادآور شد: البته برخی از تحقیقات نشان می‌دهند که پختن زیاد گوشت و مصرف بیش از اندازه این نوع گوشت‌ها که در حرارت بالا طبخ می‌شوند،‌ ممکن است خطر ابتلا به سرطان مثانه را تا حدودی افزایش دهند. 



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار