رکن‌آبادی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران:

هدف از کشاندن جنگ‌های نیابتی به مرزهای کشورمان، تضعیف جایگاه مقتدر جمهوری اسلامی ایران است

سفیر پیشین ایران در لبنان گفت: جمهوری اسلامی ایران هوشمندانه، مقتدرانه و با استفاده از تمامی ابزارهای خود، تحولات منطقه وجهان را زیر نظر دارد و بر اساس تمام واقعیت‌های موجود، تصمیمات لازم را اتخاذ کرده و اقدامات لازم را به مرحله اجرا می‌گذارد.

هدف از کشاندن جنگ‌های نیابتی به مرزهای کشورمان، تضعیف جایگاه مقتدر جمهوری اسلامی ایران است"غضنفر رکن‌آبادی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به بیانات اخیر "مقام معظم رهبری" که برخی از حاکمان سفیه منطقه‌ای در تلاش برای کشاندن جنگ‌های نیابتی به مرزهای ایران هستند، اظهار داشت: بدون تردید جایگاهی که امروزه جمهوری اسلامی ایران بعد از گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی به‌دست آورده و موقعیتی که در صحنه منطقه‌ای و جهانی کسب کرده، باعث شده که کشورهای مطرح جهان به این نتیجه برسند که در برابر جمهوری اسلامی ایران دیگر هیچ راهکاری جز راهکار گفت‌وگو و کنار آمدن با خواست‌هایش وجود ندارد.

سفیر پیشین ایران در لبنان افزود: این مواضع پیوسته از سوی طرف‌های مختلف مطرح شده، اما بعد از صدور بیانیه لوزان، جملاتی بود که باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، به صراحت به زبان آورد که گزینه‌هایی که تا به‌حال در مورد ایران داشته‌ام، یا نظامی بوده، یا تحریم و یا گفت‌وگو، امروز هم به این نتیجه رسیده‌ایم که نه گزینه نظامی تأثیرگذار است و نه تحریم و بنابراین چاره‌ای جز گفت‌وگو با ایران باقی نمی‌ماند. البته رئیس جمهور آمریکا این مطلب را گفت، اما این طور نیست که فقط در حد گفته به آن توجه شود.

رکن‌آبادی تصریح کرد: همه به یاد دارند که در شهریور ماه سال 92 وقتی که اوباما گفت: " که من به عنوان رئیس جمهور آمریکا اعلام می‌کنم که ما تصمیم به حمله نظامی به سوریه را گرفته‌ایم" دوباره در 9 شهریور بیان کرد "این حمله ممکن است یک هفته دیگر، یک ماه و حتی دیرتر انجام شود" که ما در آن مقطع شاهد عدم انجام حمله نظامی بودیم.

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: از آن زمان بود که قدرت‌های مخالف جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران به این نتیجه رسیدند که تنها راه تعامل با کشورمان گفت‌وگو است، زیرا ایران به درجه‌ای از اقتدار در صحنه‌های بین‌المللی رسیده که امکان رویارویی نظامی با آن وجود ندارد. البته این هم مرهون عوامل مختلفی است.

وی تأکید کرد: عوامل مختلفی همچون اتحاد و همبستگی مردم در داخل کشور، شعار همدلی و همزبانی دولت و ملت، در کنار عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران به همراه توانمندی بالا و پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای که در تمامی زمینه‌ها صورت گرفته باعث شده که کشورمان به عنوان یک قدرت برتر منطقه‌ای و حتی فرامنطقه‌ای مطرح شود.

سفیر سابق ایران در لبنان گفت: طبیعی است که برخی از طرف‌ها چنین چیزی را برنتابند و تحملش سخت باشد و به هر روشی متوسل شوند تا جمهوری اسلامی را تضعیف کنند که البته این تضعیف فقط در ذهن آن‌هاست.

وی ادامه داد: ما از بدو پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، شاهد اجرای طرح‌های مختلف برای مقابله و رویارویی با نظام جمهوری اسلامی ایران بوده‌ایم و در این مرحله نیز به نظر می‌رسد که این موضوع از سوی برخی طرف‌ها با توجه به اقتداری که جمهوری اسلامی در منطقه به دست آورده در حال پیگیری است و از این جهت است که رهبر انقلاب تأکید کردند که برخی در حال کشاندن جنگ‌های نیابتی به مرزهای جمهوری اسلامی ایران هستند و با این هدف این طرح دنبال می‌شود که جایگاه مقتدر ایران با مواجه شدن با این جنگ‌های نیابتی دچار ضعف شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هوشمندانه، مقتدرانه و با استفاده از تمامی ابزارهای خود و همین طور دستگاه سیاست خارجی که بر اساس اصول عزت، مصلحت و حکمت تمامی تحولات را زیر نظر دارد و بر اساس تمام واقعیت‌های موجود تصمیمات لازم را اتخاذ کرده و اقدامات لازم را به مرحله اجرا می‌گذارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار