امیر کاظمی:

مخاطب با تماشای «شمعدونی» ترش می‌کند/ در این سریال خیلی کتک خوردم

سریال «شمعدونی» حقایقی را به تصویر می‌کشد که مخاطب با دیدن آن ترش می‌کند.

امیر کاظمی بازیگر نقش سعید مظاهری در سریال «شمعدونی» در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران در خصوص دلیل حضورش در این مجموعه گفت: نصراللهی دستیار کارگردان این مجموعه من را برای ایفای نقش سعید به سروش صحت پیشنهاد  کرده بود بنابراین پس از مشورت با پیمان قاسم خانی من برابر بازی در این مجموعه و ایفای نقش سعید انتخاب شدم. 
 
وی تصریح کرد: پس از مطالعه فیلمنامه چون نقش سعید عجیب و غریب بود و تاکنون چنین کاراکتری در سینما و تلویزیون وجود نداشته  که یک شخصیت به سرعت تغییرات و تصمیمات عجیب و غریب بگیرد؛ بنابراین به دلیل جذابیت کاراکتر سعید و هم چنین کار با سروش صحت با این گروه همکاری کردم. 

بازیگر «وضعیت سفید» در خصوص اینکه تا چه حد خود خالق کاراکتر سعید است، عنوان کرد: زمانی که کار کلید خورد تنها 10 قسمت اول فیلمنامه نوشته شده بود و تنها ویژگی و سکانس سعید این بود که یک روز پس از ورود به منزل می‌گوید من به سرکار نمی‌روم و از این روز در مورد ‌آینده‌ام تصمیم گیری خواهد کرد و به نظرم این نوع ویژگی‌ جالب آمد. بنابراین با روند فیلمبرداری خیلی از ویژگی‌ها را خودم به نقش اضافه کردم و در قسمت‌های بعدی با تصمیات اتاق فکر این ویژگی‌ها در فیلم نامه نوشته شد البته کلیت اصلی نقش توسط "سروش صحت"‌ شکل گرفت. 

وی در این باره تصریح کرد: به طور  مثال قورت دادن قورباغه، گیاه خوار شدنش، ترس از کتک خوردن و یا هرکسی به او دست می‌زند می‌ترسد از پیشنهادات خود من برای نقش سعید بود. 

وی در خصوص وجه  تشابه خود با کاراکتر سعید اظهار داشت: ویژگی‌ها و خصوصیات کاراکتر سعید هیچ ارتباطی به من در واقعیت ندارد و تنها در ساده گرفتن مسائل زندگی وجه اشتراک داریم. 

بازیگر «بچه‌های من» بیان کرد: نمونه شخصیت سعید را در جامعه امروز و در بین جوانان می‌بینیم، افرادی که زیر بار مسئولیت نمی‌روند و یا اینکه هرجا که نفعشان باشد از تربیت مردن دم می‌زنند و یا بالعکس. 

وی درباره خصوصیات این شخصیت ادامه داد: کارهای سعید به شدت حرص مخاطب را در می آورد برای اولین بار است که سپری در یک مجموعه تلویزیونی تا این اندازه با خانواده‌اش بحث و جدال می‌کند که البته نمونه این شخصیت در خانواده های امروزی وجود دارد فرزندانی که برای پدر و مادر خود احترام قائل نیستند. 

وی با اشاره به نقدهای وارده به این سریال مبنی بر بدآموزی اظهار داشت: «شمعدونی» حقیقت‌های جامعه امروزی را به تصویر می‌کشد ما در اطراف خود شاهد هستیم که برخی از فرزندان با پدر و مادر خود هم عقیده نیستند و احترام برای آن‌ها قائل نمی‌شوند یا نمونه‌هایی مثل عرشیا من خودم به شخصه در افراد فامیل دیده‌ام و یا مادران تازه به دوران رسیده مثل شیرین که تمام اطلاعاتشان از وایبر و فیس بوک است. 

وی افزود: «شمعدونی» ترویج بدآموزی نیست بلکه حقیقتی را به تصویر می‌کشد که مخاطب پس از دیدن آن ترش می‌کند تاکنون نقد فنی درباره این کار نشنیدم. 
 
کاظمی در خصوص سخت‌ترین سکانس خود در این سریال بیان کرد: سکانسی که رضا کریمی، مرا در خیابان هل می‌دهد خیلی سخت بود چون با مغز زمین می‌خورم و این سکانس 50 بار تکرار شد، پلان سیلی خوردن از "عطا" و یا سکانسی که رضا کریمی با 40 تا سرعت دنده عقب می‌گیرد و در همین راستا من را با لگد از ماشین پرت می‌کند که این سکانس هم 12 بار گرفته شده به قدری که من در این مجموعه کتک خوردم و زخمی شدم که همسرم فکر می‌کرد بدلکار سریال هستم. 

کاظمی در خصوص سکانس مورد علاقه خود اظهار داشت: به دلیل اینکه تمام سکانس‌های این سریال شلوغ و پر جمعیت بود بنابراین پلان‌های دونفره با حسن معجونی و یا محمد نادری را خیلی دوست داریم و تمام پاسکاری دو نفره برایم لذت بخش بود. 
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: «شمعدونی» به دلیل برخی‌ نقدها دچار یکسری اتفاقات شده، نویسندگی سریال «بزنگاه» هم سروش صحت و ایمان صفایی بر عهده داشتند و از نظر سیستمی کار خوبی بود ولی هنگام پخش نقدهایی مبنی بر بد آموزی به این سریال نسبت داده شده که نتیجه‌اش دوری رضا عطاران از عرصه تلویزیون را در پی داشت. امیدوارم نگاه مهربانه تری به «شمعدونی» شود و با چشم بسته به آن نگاه نکنیم تا بلایی که سر «بزنگاه» آمد دوباره تکرار نشود. 

گفتنی است؛ سریال «شمعدونی» به کارگردانی سروش صحت و تهیه کنندگی محسن چگینی هر شب از ساعت 21 از شبکه سه سیما به روی آنتن می‌رود. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۷ خرداد ۱۳۹۴
خیلی سریال مزخرفیه. من نمیدونم چرا مدیران صدا وسیما اجازه پخش همچین سریالهایی رو میدن. این سریال پر از بدآموزیه. بی احترامی به بزرگترها، ضایع کردن اعضای خانواده و تمسخر همدیگه، بی معرفتی، بحث کردن سر یک لقمه غذا، واقعاً دور از شأن خانواده های ایرانیه. این سریال توهین به مردم و خانواده های ایرانیه.
Iran (Islamic Republic of)
حكيمه
۱۱:۰۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۴
من كه نگاه نميكنم سريال سرد و بي روحيه
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۱۹:۰۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۴
کتک خوردن بقیه خنده نداره
از اون قسمتها که شخصیت بازیگر را خرد می کنند متنفرم.
آخرین اخبار