یک فوق تخصص شبکیه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

عامل بروز اختلالات چشمی، ضربه‌هایی است که به چشم اصابت می‌کند

یک فوق تخصص شبکیه گفت: شبکیه چشم با تبدیل جریان الکترو‌مغناطیسی نور به پیام عصبی به مغز توانایی دیدن می‌دهد.

امین الله نیک اقبالی فوق تخصص شبکیه چشم در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به بیماری شبکیه داخلی چشم اظهار کرد: شبکیه، داخلی‌ترین لایه چشم بوده که شامل سلول‌های گیرنده نور و سلول‌های عصبی است. این لایه‌ی نازک، 75 درصد مساحت کره چشم را می‌پوشاند.

وی افزود: شبکیه چشم با تبدیل جریان الکترو‌مغناطیسی نور به پیام عصبی و انتقال آن به لبه‌های پس سری، به مغز توانایی دیدن را می‌دهد.

نیک اقبالی در ادامه گفت: بیماری‌های شبکیه افراد را از بدو تولد تا دوران سالمندی گرفتار می‌کند و سلامت بینایی فرد را تحت الشعاع قرار می‌دهد. عمده‌ترین عامل بروز اختلالات شبکیه‌ای چشم، ضربه‌هایی است که در سنین کودکی، نوجوانی و جوانی به چشم اصابت می‌کند.

این فوق تخصص شبکیه تصریح کرد: در سنین میانسالی و همزمان با شیوع دیابت، عوارض چشمی در افراد افزایش پیدا می‌کند. هرچه زمان ابتلا به بیماری قند بیشتر باشد، احتمال ابتلای فرد به عوارض چشم بیشتر شده و شانس عوارض چشمی ناشی از دیابت را بالا می‌برد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: عدم رسیدگی به این بیماری، قدرت بینایی فرد را می‌گیرد و وی را خانه نشین می‌کند. تشخیص به هنگام این بیماری بسیار ضروری است. البته برای نواقص و بیماری‌های ژنتیکی کار چندانی نمی‌توان انجام داد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار