سردار فضلی در پیش‌خطبه‌ نماز جمعه تهران تشریح کرد

مراحل حیاتی عملیات "بیت‌المقدس" و آزادسازی خرمشهر/ آمریکا، صهیونیسم، سعودی و داعش بدانند بر عهد خود با امام(ره) استوار هستیم

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که عملیات بیت‌المقدس در مثلثی بین بصره، خرمشهر و اهواز بود، گفت: بعثی‌ها شرایطی را به وجود آورده بودند که از آسمان هم امکان فرود برای فرزندان امام نباشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین در پیش خطبه نماز جمعه این هفته تهران اظهار داشت: در سالروز ولادت اباعبدالله الحسین(ع) و در آستانه عملیات غرور آفرین بیت‌المقدس و فتح خرمشهر قرار داریم.

وی تصریح کرد: 33 سال پیش در عملیات بزرگ بیت‌المقدس فرزندان امام و امت امام در سایه یکدلی و وحدت کلام و وحدت رویه و همچنین نیروهای مسلح ارتش مقتدر ایران، دریادلان بسیجی و پاسداران و ژاندارمری، شهربانی و کمیته‌های انقلاب اسلامی و همه بر آن شدند تا فرمان نایب امام در عملیات بیت‌المقدس اجرایی شود.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به این که فرزندان امام در آن مقطع عملیات را در وسعت جغرافیایی 5 هزار و 700 کیلومتر مربع انجام دادند، افزود: بخش عمده‌ای از استان خوزستان و قریب به 2 هزار کیلومتر مربع از خاک ایران اسلامی در اوایل جنگ در اختیار بعثی‌ها بود.

سردار فضلی در ادامه بیان کرد: عملیات بیت‌المقدس در مثلثی بین بصره، خرمشهر و اهواز بود و 4 مانع به واسطه این منطقه قرار داشت و این 4 مانع رودخانه کارون، کرخه، اروند، هوالهویزه و عظیم بود و فرزندان امام با شناخت و ارزیابی رزمی دشمن که قریب به 7 لشکر در آن جغرافیا گستره داشت، در این جغرافیا استقرار پیدا کرد.

وی با اشاره به این که کدام‌یک از فرماندهان دشمن دارای تاکتیک و تکنیک جنگ بودند، تصریح کرد: ما به نقاط قوتی از دشمن رسیدیم که منطقه دیگری را برای پشتیبانی اصلی از بیت‌المقدس انتخاب کردیم که جغرافیای عمومی فکه بود که از 4 قرارگاه عمل کننده مشترک شامل ارتش، سپاه، بسیج و قرارگاه‌های فتح و نصر، قدس، قرارگاهی در فکه استقرار پیدا کرد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین افزود: در این عملیات قریب به 135 گردان، قریب به 90 گردان از دریادلان بسیجی که از هنرهای امام(ره) بود حضور داشته‌اند.

سردار فضلی با تاکید بر اینکه عبور از رودخانه جنگ در دشت و صحراها، نخلستان و جزایر و منطقه رملی فکه و ویژه خرمشهر از ویژگی‌های رزمندگان اسلام بود، اظهار داشت: ما در ابتدا باید سیم‌های خاردار و مین‌هایی که کارگزاری شده بود غیرفعال می‌کردیم و آن‌ها شرایطی را به وجود آورده بودند که از آسمان هم امکان فرود برای فرزندان امام نباشد.

وی با بیان این که عملیات در سه مرحله انجام شد، تصریح کرد: مرحله اول عبور از روخانه کارون و تصرف پلی که به جاده اهواز و شهر خرمشهر که مساحتی از آن در اشغال دشمن بود شامل می‌شد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین رسیدن به مرزهای بین‌المللی را دومین مرحله این عملیات دانست و گفت: قطع بین بصره و خرمشهر مرحله سوم و مرحله چهارم محاصره خرمشهر و آزادسازی خرمشهر پیش‌بینی شده بود.

سردار فضلی با اشاره به این که در 10 اردیبهشت سپاه اسلام در منطقه فکه آماده نبرد شدند، افزود: رزمندگان تیپ المهدی از 13 استان ترکیب شدند و یکدل آماده نبرد بودند و در مرحله اول در فکه و تپه‌های رملی 181 و 182 و رمل 1، 2، 3،4 و 5 و.... همچنین پیش‌بینی شده بود رزمندگان تیپ المهدی(عج) در 3 مرحله به اهداف تعیین شده برسند. 

وی با اشاره به این که در مقابل ما ارتش 17 زرهی دشمن قرار داشت، افزود: رزمندگان ما بدون اعتنا به زره پوشان دشمن در این عملیات جنگیدند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: در 11 اردیبهشت مرحله دوم عملیات در فکه آغاز شد و رمل 1 و 2 و 3 در مقابل انبوه زره‌پوشان انجام شد.

سردار فضلی با بیان این که 11 گردان از تیپ المهدی(عج) که نزدیک به 50 درجه سانتی‌گراد بود برای عملیات حاضر شدند، تصریح کرد: آن موقع مه غلیظی فکه را فرا گرفته بود اما با مددهای غیبی خدا بارش باران آغاز و باعث شد به نزدیک‌ترین فاصله نسبت به دشمن برسیم و پس از اقامه نماز مغرب و عشا مهیا نبرد با دشمن شدیم.

وی اظهار داشت: با 4 گردان تیپ عاشورا و تقویت آن باعث فرار بعثی‌ها شدیم به گونه‌ای که آن‌ها از تانک‌های خود پیاده و فرار کردند و در این مقطع گردان‌ها برای آزادسازی خرمشهر پیشروی‌های خوبی را داشتند تا این که عملیات ما برای ورود به مرکز شهر آغاز شد و پس از 19 ماه از سقوط خرمشهر پرچم جمهوری اسلامی ایران بربالای مسجد جامع خرمشهر به اهتزاز درآمد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین خاطر نشان کرد: خرمشهر را خدا آزاد کرد و باید آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و آل‌سعود و دشمنان قسم خورده و همچنین داعشیان و تکفیری‌ها بدانند جمعیتی که با امام(ره) عهد بسته استوار و پابرجا هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار