ایران زیبا؛

دیدن هشت بهشت خالی از لطف نیست

هشت بهشت یکی از آثار تاریخی در اصفهان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از اصفهان، کاخ هشت بهشت یکی از عمارات تاریخی این استان است که محل سکونت آخرین سلطانهای دوره صفوی بوده است.

این باغ بسیار وسیع بوده است که عمارت در آن بنا شده است  که یکی از بزرگترین باغ نقش جهان بوده  که به آن باغ بلبل هم گفته شده است گفته شده است که  این باغ به دستور شاه اسماعیل اول  در تاریخ 1080 هجری قمری ساخته شده است که علاوه بر باغ بلبل نامهای دیگری از جمله هشت به هشت، هشت در بهشت هم گفته می شود.

دیدن هشت بهشت خالی از لطف نیست

این بنا هشت ضلعی بوده است که چهار نما را شامل می شود و با همه شباهت‌ها هیچ یک مانند دیگری نیست اینطور به نظر می‌آید که نمای شمالی نمای اصلی باشد که تعیین کننده نمای اصلی این عمارت می باشد.

همچنین این عمارت دو متر بالاتر از سطح زمین ساخته شده است که دارای دو طبقه می‌باشد و پلههای این عمارت طوری طراحی شده که از هر طرف به عمارت  بالایی و پایینی راه دارد.

دیدن هشت بهشت خالی از لطف نیست
اتاق‌های طبقه اول این عمارت در چهار گوشه عمارت با تزئیناتی از گچبری و نقاشی شده است  و در طبقه دوم هم مجموعه ای از رواق‌ها و اتاق‌ها با در و پنجره‌های خاتم کار شده است.

دیدن هشت بهشت خالی از لطف نیست

در وسط این عمارت حوضی هشت ضلعی از جنس مرمر معروف به حوض مروارید قرار گرفته است که طراحی این حوض طوری است که  آب از سوراخهایش مانند مروارید تراوش می‌کند.

دیدن هشت بهشت خالی از لطف نیست

پارک مجلل و  زیبایی در اطراف این کاخ بسیار زیبا ساخته شده که در حال حاضر از گردشگهای معروف شهر اصفهان است.

دیدن هشت بهشت خالی از لطف نیست
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.