به دلیل حضور هنرمندان و پژوهشگران نامی؛

آثار غیر‌مرتبط با فرهنگ رضوی در جشنواره امام‌رضا(ع) پذیرفته می‌شوند

نشست ناظران تخصصی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار شد نشست ناظران تخصصی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با حضور جمعی از کارشناسان مربوط برگزار شد.

به گزارش خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران، در این نشست دبیر سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با اشاره به عملکرد جشنواره در سال‌های گذشته از نگاه مخاطبان، گفت: سعی کردیم هر سال نسبت به سال قبل یک نوآوری داشته باشیم.

سید جواد جعفری افزود :بر اساس باورهای ما امام جانشین خدا روی زمین است و باعث عزت مردم می‌شود .اگر همین موضوع را مدنظر قرار دهیم باعث می‌شود در بحث تهاجم فرهنگی موفق باشیم.

وی با بیان اینکه دو رویکرد در مورد نظارت بر جشنواره‌های امام رضا(ع) وجود دارد و آن شکلی و محتوایی است، اظهار کرد: در رویکرد محتوایی باید فرایند مشخصی برایش تعریف شود و این فرایند از ابتدا تا انتهای کار دنبال شده تا بتواند اثرگذاری خودش را داشته باشد.

دبیر سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع(  ادامه داد: گاهی مراسم بسیار خوب و با کیفیت برگزار می‌شود اما آثاری که در آن ارائه می‌شود اثرگذاری لازم را ندارد زیرا اثرها به دلیل اینکه متعلق به فلان هنرمند یا پژوهشگر نامی است انتخاب شده در حالی که هیچ ربطی به ترویج فرهنگ رضوی ندارد.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، در رابطه با رویکرد شکلی نظارت بر جشنواره گفت: از ناظران تقاضا داریم هنگام برگزاری جشنواره نظارت دقیقی داشته باشند تا همان مقدار کمی که ضعف داریم نیز حل شود.

نماینده معاونت فرهنگی وزارت ارشاد نیز در این خصوص گفت: تلاش کرده‌ایم برای بهتر شدن کارها ناظران را از سطح کارشناس به مدیران فرهنگی ارتقا دهیم.

همایون امیرزاده افزود: در سال‌های قبل حجم زیادی از نظارت‌ها ماحصل خلاقیت‌های فردی افراد و تجربه‌هایشان بود اما امسال تصمیم گرفته‌ایم با خرد جمعی امور را پیش ببریم که شیرین‌تر هم خواهد بود.

این مسئول ادامه داد: باید از امروز عهدی ببندیم که نگاه کیفی گرایانه که مد نظر مسئولان بنیاد امام رضا(ع) است به خوبی متجلی شود و  اینکه جشنواره به یک نقد درونی روی آورده بسیار مبارک است و یک نگاه رو به جلو محسوب می‌شود.

همچنین در این نشست ناظران تخصصی به بیان نقطه نظرات خود در حوزه مربوطه پرداختند و تاکید کردند تلاش برای بهتر برگزار شدن سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) مضاعف خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.