جوکار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مجلس اجازه نخواهد داد از «مرتبطین پرونده هسته‌ای» بازجویی شود

رئیس کمیته بسیج مجلس با بیان اینکه مرتبطین پرونده هسته‌ای ایران از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی گرفته تا دانشمندان و مطلعین این حوزه هستند، گفت: مجلس اجازه بازجویی از افراد مرتبط با پرونده هسته‌ای را نه تنها به آمریکایی‌ها بلکه به هیچ بیگانه‌ای نخواهد داد.

مجلس اجازه نخواهد داد از «مرتبطین پرونده هسته‌ای» بازحویی شود
محمدصالح جوکار در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به زیاده‌خواهی آمریکایی‌ها در مورد بازجویی افراد مرتبط با پرونده هسته‌ای گفت: این اقدام آمریکایی‌ها تحقیر ملت ایران است.

وی افزود: آمریکایی‌ها مطمئن باشند ملت ایران اجازه چنین کاری را به آنها نخواهند داد.

رئیس کمیته بسیج مجلس تصریح کرد: مرتبطین پرونده هسته‌ای ایران از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی گرفته تا دانشمندان و مطلعین این حوزه هستند.

وی افزود: هدف آمریکا در مورد بازجویی از مرتبطین پرونده هسته‌ای ایران جاسوسی و شناسایی آنها است.

نمانیده مردم یزد و اشکذر تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی اجازه بازجویی از افراد مرتبط با پرونده هسته‌ای را نه تنها به آمریکایی‌ها بلکه به هیچ بیگانه‌ای نخواهد داد.

 جوکار پیشتر - 28 شهریور - در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، به طرح برخی موضوعات مبنی بر اینکه طرف غربی خواستار «بازجویی افراد مرتبط با پرونده هسته‌ای ایران» است، واکنش نشان داد و گفت: این موضوع به هیچ وجه قابل پذیرش نیست. 

وی افزود: اگر بخواهند افرادی که مرتبط با پرونده هسته‌ای است، مصاحبه یا بازجویی کنند، این شروع کار است. 

رئیس کمیته بسیج مجلس تصریح کرد: قدر مسلم اگر چنین اتفاقی بیفتد، در مراحل بعدی قطعا خواستار مصاحبه با کسانی خواهند شد که در راستای بومی‌سازی دانش و صنعت هسته‌ای نقش داشته‌اند. 

وی تاکید کرد: این مسئله نشان دهنده آن است که طرف غربی برخلاف برنامه اقدام مشترک، هر روز به ابعاد خواسته‌هایش می‌افزاید. 

نماینده مردم یزد و اشکذر اظهار داشت: به هیچ عنوان نباید زیربار خواسته طرف غربی مبنی بر مصاحبه یا بازجویی مسئولان مرتبط با پرونده هسته‌ای رفت. 

جوکار در پایان خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی با شدت با طرح اینگونه مسائل مخالفت خواهد کرد.

این در حالی است، رهبر معظم انقلاب 30 اردیبهشت ماه در دانشگاه افسرى و تربیت پاسداری امام حسین علیه‌السلام فرمودند: «... حالا در همین مذاکرات باز حرف‌های تازه‌ای میزنند. [مثلا] بازرسی‌ها، گفتیم که اجازه نمیدهیم از هیچ‌ یک از مراکز نظامی هیچ بازرسی‌ای از سوی بیگانگان صورت بگیرد. می‌گویند بایستی ما بیاییم با دانشمندان شما مصاحبه کنیم یعنی در واقع بازجویی کنیم.

ما اجازه نمیدهیم به حریم دانشمندان هسته‌ای ما و دانشمندان در هر رشته‌ی حسّاس و مهمّی، اندک‌ اهانتی بشود. من اجازه نمیدهم بیگانگان بیایند با دانشمندان ما، با فرزندان برجسته و عزیز ملّت ایران که این دانش گسترده را به اینجا رسانده‌اند، بخواهند بنشینند حرف بزنند. در دنیا هیچ عاقلی اجازه نمیدهد، هیچ دولتی اجازه نمیدهد؛ دانشمندانشان را مخفی میکنند، نمیگذارند اسمهایشان را هم کسی بفهمد.

 دشمن پُررو و وقیح توقّع دارد اجازه بدهند راه را باز کنند و بیایند با دانشمندان ما، با اساتید ما، با محقّقین ما گفتگو کنند، مذاکره کنند. درباره‌ی چه؟ درباره‌ی یک پیشرفت اساسی بومی علمی در کشور. این اجازه مطلقاً داده نخواهد شد؛ این را هم دشمنان بدانند، هم کسانی که منتظرند ببینند تصمیم نظام جمهوری اسلامی چه میشود، بدانند»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار