با ورود موتور سیکلت های برقی ؛

کابوس جولان موتور سیکلت های چینی در پایتخت پایان میگیرد

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه با چندین شرکت خارجی به منظور ورود موتور سیکلت های برقی مذاکره کرده ایم گفت : با ورود موتور سیکلت های برقی به پایتخت ، جولان موتور سیکلت های چینی در شهر پایان خواهد یافت .

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، این روزها موتور سواران و موتور سیکلت ها در شهر تهران تنها نا امني رفت و آمد در خیابان ها را رقم نمی زنند نگاهی به آمارهای ارایه شده در خصوص معضلات ترافیک، آلودگی هوا و صوتی پایتخت نشان می دهد چه بخواهیم و چه نخواهیم موتور سیکلت های غیر استاندارد در حال تردد در ردیف اول فهرست سیاه آلایندگی قرار دارند.

اینکه موتور سیکلت ها، عامل 25 درصد از آلودگی هوا و 50 درصد آلودگی صوتی در تهران هستند و روزانه 700 یا شاید 800 دستگاه موتور سیکلت فقط در تهران توقیف و روانه پارکینگ می شوند دلیلی بر این ادعا است.

تردد موتور سیکلت های آلوده و غیر استاندارد در سطح شهر عاملی مهم دو معضل آلودگی هوا و  صوتی است بطوریکه بالغ بر 49 درصد آلودگی صوتی و و 25 درصد آلودگی هوای کلانشهر تهران را موتور سیکلت ها شامل می شوند.

 وقتی بزرگترین تولید کننده موتور سیکلت کشور خط تولیدش به یک ریل 50 متری ختم شود که چند هزار نفر کارگر در دو طرف ریل فقط پیچ و مهره را وصل کنند و یا تنها صندلی، چرخ و ترمز  را میسازند دیگر حرفی از امنیت و یا استاندارد برای موتور سیکلت ها باقی نمیماند .

طی سال های اخیر خارج کردن موتورسیکلت های بنزینی و جایگزین کردن موتورسیکلت های برقی مهمترین راهکار برای کاهش آلودگی صوتی و هوای پایتخت عنوان شد بطوریکه شهرداری تهران از سال گذشته ورود موتور سیکلت های برقی و جایگزینی آنها را با جدیت در دستور کار قرار داده است .

معاون شهردار تهران معتقد است در کشور برای جلوگیری از معضلات ترافیکی زیست محیطی باید به سمت موتور سیکلت های برقی پیش رویم.

سید جعفر تشکری هاشمی میگوید: خروج موتور سیکلت در دو مرحله اشتباهی محض بود و باید با هزینه آن به سمت موتور سیکلت های برقی روی آوریم ،هم اکنون موتورسیکلت ها منشا اصلی آلودگی هوا و صوتی هستند و 50 درصد تلفات شهری حداقل یک طرفش موتورسوار است.

وی درباره مزایای استفاده از موتورسیکلت های برقی توضیح داد: استفاده از موتورسیکلت های برقی خطر تصادفات را کاهش می دهد، از این طریق دیگر موتورسوار قادر به «تک چرخ» زدن نخواهد بود و دیگر ما شاهد اجرای حرکات خطرناک نیستیم.  

وی با بیان اینکه مطابق استاندارد فعلی آلودگی هوا، آلایندگی موتور سیکلت ها چهار برابر یک خودروی استاندارد نو است گفت: در چند سال آینده بزرگترین چالش درآلودگی هوا موتورسیکلت ها خواهند بود هم اکنون تولید هیچ نوعی از موتورسیکلت ها مورد تایید ما نیستند.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه با چندین شرکت خارجی به منظور ورود موتور سیکلت های برقی مذاکره کرده ایم و حتی به تازگی چندین نمونه از تولیدات آنها برای انجام تست های استاندارد ارایه شده است گفت : با ورود موتور سیکلت های برقی به پایتخت ، جولان موتور سیکلت  های چینی در شهر پایان خواهد یافت .

تشکری هاشمی در ادامه  از برگزاری جلسات ویژه  با شرکت های تامین کننده موتورسیکلت برقی استاندارد خبر داد و گفت: خصوصیات مورد نظرمان را برای موتورسیکلت های برقی استاندارد اعلام کردیم تا صنعت گران داخلی که قادر به تامین چنین موتورسیکلت هایی هستند کار خود را آغاز کنند.

 تشکری هاشمی تصریح کرد: همپای ورود موتور سیکلت های برقی، موتور سیکلت های بنزینی استاندارد جایگزین خواهند شد که اولویت نخست مان نیز محدوده های پر ترافیک و با آلایندگی بالاست .

 وی با بیان این که از داخل و خارج کشور نمونه هایی از موتورسیکلت های برقی به شهرداری معرفی شده است، افزود: مجوزهای سازمان استاندارد به شرکت های معرف،  ارایه شده و اکنون تعدادی از موتور سیکلت ها توانسته اند مجوزهای لازم را بگیرند .

انتهای پیام/



برچسب ها: متورسیکلت ، برقی ، آلودگی ، هوا ، صوتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار