نیروهای سودان جنوبی به نقض قوانین حقوق بشر متهم شدند

سازمان ملل متحد نیروهای ارتش سودان جنوبی را به نقض قوانین بین المللی و تیراندازی به پناهگاه غیر‌نظامیان متهم کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از به نقل از فرانس 24؛ نیروهای سودان جنوبی مواضع شورشیان را در شهر نفت‌خیز "ملوط" با تانک و بالگردهای نظامی هدف حمله قرار دادند؛ اما از سوی سازمان ملل به نقض قوانین حقوق بشر و تیراندازی به سوی اردوگاه پناهجویان غیر‌نظامی متهم شدند.

ارتش سودان جنوبی موفق شد با کمک نیروهای نظامی اوگاندا، شورشیان مسلح را از شهر "ملوط" – واقع در نیل علیا – بیرون براند؛ اما مقام ارشد نیروهای حافظ صلح سازمان ملل اعلام کرد: در دو روز گذشته دست کم 22 بار اردوگاه پناهجویان غیر‌نظامی که سازمان ملل متحد برپا کرده بود هدف قرار گرفت و 8 نفر کشته شدند. این موضوع در شمار جرایم جنگی قرار دارد و قابل پیگیری است.

سازمان ملل بارها از نیروهای دولتی و شورشیان سودان جنوبی درخواست کرد، اردوگاه شهروندان غیر‌نظامی را هدف قرار ندهند و موجب عمیق‌تر شدن فاجعه انسانی در این کشور نشوند. پزشکان بدون مرز نیز نسبت به افزایش تلفات انسانی در سودان جنوبی و گسترش روزانه محدوده عملیات نظامی در این کشور هشدار داده‌اند.

پس از آنکه "سالواكر ميارديت،" ریيس جمهور سودان جنوبی، دسامبر 2013 ( آذر 92) "ريك مشار" معاون بركنار شده خود را به تلاش برای كودتا متهم كرد، جنگ داخلی در این کشور آغاز شد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار