شارژ کولر اتومبیل را جدی بگیرید

رئیس اتحادیه برق خودروی خراسان رضوی گفت: شارژ کولر خودرو را از طریق واحدهای غیر مجاز باعث آلودگی هوا، آسیب به راننده و اتومبیل می‌شود.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران به نقل از ایسنا علی نجوی ثانی  بیان کرد: اتحادیه برای شارژ کولر اتومبیل واحدهای صنفی را موظف کرده تا پروانه کسب نرخ‌نامه و کپسول دارای تاییدیه محیط ‌زیست داشته باشند.

وی با اشاره به شدت گرفتن این نوع از تخلفات در فصل تابستان، اظهار کرد: متاسفانه اگر گاز غیر استاندارد استفاده شده در کپسول کولر اتومبیل آتش‌زا باشد، ممکن است باعث آتش‌سوزی خودرو شود، البته این در مورد تمام موارد صدق نمی‌کند، اما یکی از دلایل است.

نجوی ثانی از عدم تولید گاز کپسول کولر اتومبیل در داخل کشور خبر داد و گفت: این گاز از خارج کشور وارد شده و براساس مبانی قانونی سازمان‌های محیط ‌زیست و استاندارد آزمایش می‌شود.

وی با بیان اینکه ممکن است این گاز به صورت قاچاق وارد کشور شود، خاطرنشان کرد: کپسول‌های استفاده شده حتما باید دارای تاییدیه از سازمان محیط زیست باشند.

رئیس اتحادیه برق خودرو در خصوص شرایط اطمینان‌بخش برای شارژ کولر، عنوان کرد: کسانی که می‌خواهند کولر اتومبیل خود را شارژ کنند، حتما باید به پروانه کسب نرخ‌نامه و فاکتور کپسول دقت داشته باشند و به واحدهای صنفی مجاز مراجعه کنند.

وی تاریخ شروع نصب نرخ‌نامه شارژ کولر خودروها را از سال 82 بیان و اظهار کرد: افراد آموزش‌دیده و دارای مهارت فنی بر این قضیه نظارت دارند و نرخ شارژ کولر نیز از آن سال تا‌کنون تغییری نداشته است.
انتهای پیام/
برچسب ها: شارژ ، کولر ، آلودگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.